پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ایران از کاهش ۵۰ درصدی قیمت ظروف پلاستیکی در ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و علت آن را کاهش صادرات مواد اولیه پتروشیمی و کاهش نرخ دلار دانست.

شعار سال: مهدی صمدی با بیان اینکه ابتدای امسال قیمت ظروف پلاستیکی حدود ۲۰ درصد افزایش داشت، گفت: از حدود چهار ماه پیش صادرات مواد اولیه پتروشیمی به خارج از کشور محدودتر شده و در نتیجه عرضه این محصولات در داخل کشور بیشتر شده که این فرآیند منجر به کاهش قیمت محصولات پلاستیکی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر کاهش قیمت مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی منجر به کاهش ۵۰ درصدی قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ایران در ادامه دلیل دیگر کاهش قیمت ظروف یکبار مصرف در ماه محرم امسال را، کاهش نرخ دلار عنوان کرد.

صمدی با بیان اینکه تقاضا برای ظروف پلاستیکی در ماه محرم امسال همچون هر سال بوده و تغییری نکرده است، تصریح کرد: کاهش قیمت مواد اولیه از طرفی باعث کاهش خرید و فروش در بازار می‌شود، اما از طرف دیگر قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان کمتر می‌کند.

این در حالی است که هر ساله در ماه محرم و صفر که مراسم عزاداری در کشور برگزار می‌شود، تقاضای ظروف یکبار مصرف نیز در بازار افزایش می‌یابد و سال گذشته نیز، شاهد افزایش قیمت دو تا سه برابری و کاهش عرضه این محصولات در بازار بودیم که دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف دلیل آن را کاهش عرضه مواد اولیه عنوان کرده بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 14 شهریور 98، کد خبر: 98061307339، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین