پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیام توئیتری در واکنش به باج‌خواهی آمریکا از ناخدای هندی کشتی «آدریان دریا 1» و سپس تحریم او، عنوان کرد این عمل مثل تحریم وی به دلیل رد دعوت به کاخ سفید بوده و این مساله در حال تبدیل شدن به یک الگو است.

شعار سال: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: " پس از ناکامی در دزدی دریایی، ایالات متحده به باج‌گیری عریان متوسل شده است (و به کاپیتان نفتکش ایرانی گفته) نفت ایران را به ما تحویل بده و چند میلیون دلار بگیر، وگر نه تحریم خواهی شد. این کار بسیار شبیه دعوتی است که من چند هفته پیش (برای حضور در دفتر رئیس جمهور آمریکا) دریافت کردم. این در حال تبدیل به یک الگو است. "

ظریف پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد"رند پال" سناتور جمهوریخواه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، گفت: در سفر به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته دیگر تحریم می‌شوم مگر آنکه آن پیشنهاد را بپذیرم که خوشبختانه قبول نکردم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 10 مردادماه اعلام کرد که نام محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران قرار داده است.

ظریف پیشتر در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 13 شهریور 98، کد خبر: 83465673، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین