پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
بر اساس آخرین رتبه ‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بانک قرض الحسنه مهرایران در صدر موسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت.
شعار سال:بر اساس آخرین رتبه ‌بندی برترین موسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بانک قرض الحسنه مهرایران در صدر موسسات مالی اسلامی در جهان قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران ، بر این مبنا، نشریه بین‌المللی بنکر رشد دارایی های موسسات کاملا اسلامی و موسسات با باجه های اسلامی را مورد بررسی قرار داده است که بر اساس آن بانک قرض الحسنه مهرایران به عنوان بانک کاملا اسلامی با ۶۱.۱ درصد رشد و ۳ هزار و ۸۷۸ میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانک های ایران و رتبه برتر موسسات کاملا اسلامی دنیا قرار گرفت.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه این بانک در سراسر کشور مشغول اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می باشد.

این بانک از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۱۲ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که نزدیک به ۲ میلیون فقره این تسهیلات به اعتبار ۱۸۹ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ و پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.

نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهرایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی متنوع بانک بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال است.

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال ۹۶ از ۸۲ درصد و در سال ۹۷ از ۵۵ درصد رشد منابع قرض الحسنه بهره مند شده است و منابع بانک در ۵ ماه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته است.
بانک قرض الحسنه مهرایران موسسه مالی اسلامی برتر جهان در سال ۲۰۱۸
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج،تاریخ انتشار:12شهریور1398،کدخبر:295626،www.mojnews.com

 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین