پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: برابر بیانات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)،پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از آبرو، حیثیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. پدافند هوایی طی سالیان گذشته و در حال حاضر با تاکید بر مدیریت آسمان کشور، تمام تلاش خود را بر حفظ و صیانت از آسمان و همچنین تأمین امنیت هوا و فضای کشور به کار بسته است.

شعارسال: فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: باور ۳۷۳ قابلیت بازدارندگی ایران را به شدت ارتقاء داده و اشتباه و غلط بودن محاسبات دشمن در تهدید نظام اسلامی ایران را به رخ آنها خواهد کشید.

 امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: برابر بیانات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)،پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از آبرو، حیثیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. پدافند هوایی طی سالیان گذشته و در حال حاضر با تاکید بر مدیریت آسمان کشور، تمام تلاش خود را بر حفظ و صیانت از آسمان و همچنین تأمین امنیت هوا و فضای کشور به کار بسته است.

وی افزود: پدافند هوایی با گذشت سالیان پس از دفاع مقدس، به اهمیت وجود و به‌کارگیری سامانه‌های بومی و داخلی به خوبی واقف بوده و بر همین اساس و با بهره‌گیری از صنایع داخلی توانسته در حوزه کشف و رصد اهداف هوایی (راداری، سیگنالی) و در حوزه درگیری (توپخانه‌ای، موشکی) گام‌های بزرگ و قابل تأملی بردارد و بحمدالله امروز یکی از قدرت‌های دفاع هوایی در جهان شناخته می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: هنر پدافند هوایی طی چند سال اخیر به‌کارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف بوده است. از تأسیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، مرکز آموزش درجه‌داری که با هدف جذب و تربیت جوانان تأسیس شد تا بهره‌برداری از جوانان دانشگاهی و علمی در کشور و حتی شرکت‌های دانش بنیان که همگی توسط جوانان اداره می‌شود.

وی اظهار داشت: افتخار پدافند هوایی همیشه این بوده و تا ابد هم خواهد بود که در اجرای اوامر ولایت فقیه همیشه در خط مقدم است و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف بویژه ساخت، تولید، بکارگیری را برای خود یک غنیمت و یک نعمت الهی می‌داند.

صباحی فرد خاطرنشان کرد: امروز پدافند هوایی یک سازمان متکی به خود است و این امر در تاکتیک و تکنیک، یک برتری و امتیاز ویژه در جهان دارد. در سامانه‌های وارداتی ما خیلی نگرانی و دغدغه داشتیم که در شرایط بحران و جنگ چطور باید مقابله انجام شود و دشمن از ضعف و قوت ما تا چه حد آگاه است، اما امروز این دغدغه‌ها را ما به دشمنانمان منتقل کرده‌ایم، چون آنها نمی‌دانند در صورت هرگونه اقدام سو و بی‌عقلی محض چه بر سرشان خواهد آمد. این امر باعث شده که چه دشمنان و چه دوستان ما در جهان حساب ویژه برای پدافند هوایی کشور باز کنند.

وی با تاکید بر این‌که پدافند هوایی در بیش از ۳۵۰۰ نقطه گسترش یافته است، تصریح کرد: این گستردگی، نشان دهنده اهمیت پدافند هوایی است و لزوم گسترش آن را برای دفاع همه‌جانبه و با تمام قدرت از آسمان کشور را بیان می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از تمام قدرت و توان نیروهای مسلح خودشان جهت ضربه زدن استفاده می‌کنند. پهپادها، تاکتیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته آنها امروز یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود. بحمدالله در این حوزه هم پدافند هوایی ارتش یکی از قدرت‌های بزرگ به حساب می‌آید.

صباحی فرد تصریح کرد: بکار گیری پهپادها با قابلیت‌های رهگیری، درگیری، شنود سیگنالی که همگی بومی و تولید صنایع داخلی و بویژه جوانان پدافند هوایی است از امتیازات تاکتیکی قدرت دفاع هوایی کشور است. دشمنان ما باید بدانند که دائماً زیر ذره‌بین پدافند هوایی هستند و هرلحظه که خیال خام نفوذ به آسمان کشور ما را داشته باشند، امکان بازگشتی برایشان متصور نخواهد بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های پدافند هوایی در حوزه جنگ الکترونیک افزود: قدرت جنگ الکترونیک و عملیات سایبری جز خطوط قرمز ماست و دستاوردهای این حوزه و قابلیت‌های پدافند هوایی در مرحله عمل، دشمنان جمهوری اسلامی ایران را غافلگیر خواهد کرد. امروز جنگ الکترونیک و عملیات سایبری از نقاط قدرت و قوت پدافند هوایی کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) با درک عمیق تغییرات محیطی در بخش نظامی، فرمان حکیمانه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) را در سال ۱۳۸۷ صادر کردند. معظم‌له در ۱۰ سال اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه به اولویت و اهمیت پدافند هوایی، حفظ تمرکز و وحدت فرماندهی در پدافند هوایی، ضرورت توجه به پدافند هوایی و همچنین به خط مقدم بودن پدافند هوایی در دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور تاکید و اشاره کرده اند.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر در پدافند هوایی باور ما می‌توانیم شکل گرفت که تولید سامانه باور ۳۷۳ نیز منبعث از همین باور بود تاکید کرد: امروز پدافند هوایی صرفاً یک مدافع نیست بلکه دارای یک سبک دفاعی منحصر به خود و مبدع و تولیدکننده تاکتیک‌های دفاعی نوین است. قطعاً این موضوع برای دوستان یک خبر خوش و مسرت‌بخش و برای دشمنان یک شکست و یأس بزرگ محسوب می‌شود.

صباحی فرد تصریح کرد: باور ۳۷۳ با رادار، موشک بومی، قابلیت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به شدت ارتقا داده و اشتباه و غلط بودن محاسبات دشمن در تهدید نظام اسلامی ایران را به رخ آنها خواهد کشید.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ،تاریخ انتشار: 14 شهریور1398،کدخبر:807188  www.ilna.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد چونکه ایران از لحاظ تجهیزات نظامی به روز و پر قدرت می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین