پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: از دهم شهریور ماه تقاضای دریافت ۲۰ نوع داروی خاص فقط از طریق درخواست در سامانه برای داروخانه‌ها امکانپذیر خواهد بود.
شعار سال:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: از دهم شهریور ماه تقاضای دریافت ۲۰ نوع داروی خاص فقط از طریق درخواست در سامانه برای داروخانه‌ها امکانپذیر خواهد بود.

  دکتر قباد محمدی چهارشنبه شب در جلسه ستاد توزیع داروی استان با حضور مدیران شرکت های توزیع دارو، مسئولین انجمن داروسازان و نظام پزشکی در سرسرای اجتماعات بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: برای جلوگیری از خروج داروهای خاص از شبکه رسمی توزیع و تقسیم عادلانه این اقلام به داروخانه ها معاونت غذا و دارو، سازوکاری تدوین کرده که براساس آن داروخانه ها فقط از طریق ثبت درخواست در سامانه مربوط امکان می یابند که دارو را از شرکت های توزیع طلب نمایند.

وی عنوان کرد: مادوپار mg۱۲۵ ، مادوپار ۲۵۰mg، سوماتروپین ۴ IU، دیفرلین ۳/۷۵ ، وارفارینmg ۵، متیل فنیدات ۱۰ mg، سوماتروپین  IU ۱۶و  ۱۲ IU ،دیسپورت ۵۰۰ ۵۰۰، دیسپورت ۳۰۰ IU، متیل فنیدات۲۰ mg،متیل فنیدات ساندوز۳۶ mg ، متیل فنیدات ساندوز ۱۸ mg ، متیل فنیدات ساندوز۵۴ mg، سوماتروپین ۵mg /۱.۵mi، سوماتروپینmg ۱۰، سوماتروپینmg  ۱۶، اکسی کدونmg ۵، اکسی کدونmg ۱۵ و اکسی کدونmg ۲۰، داروهای این فهرست هستند که به مرور زمان هم به آنها اضافه خواهیم کرد.

محمدی افزود: با این کار هم معاونت غذا و دارو و هم شرکت های توزیع از موجودی دارو با خبر خواهند بود و  از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلاتی که نوسانات ارزی در حوزه دارو بوجود آورده است،گفت: متاسفانه برخی از شرایط کنونی کشور سوء استفاده می کنند و داروهایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده را از کشور خارج می کنند و این عین خیانت به مردم و کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه باوجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق و مناطق عرب نشین این کشور این مورد بسیار کمتر مشاهده شده و هوشیاری پرسنل غذا و دارو و همکاری بسیار خوب شرکت های توزیع مانع از خروج داروها از شبکه رسمی توزیع شده است.

محمدی گفت: باتوجه به اطلاعاتی که از استان های دیگر به دست ما رسیده است شرکت های توزیع در استان کرمانشاه فعالیت بهتری دارند و با وجود اینکه بازپرداخت مطالبات آنها با تأخیر انجام می شود کماکان همکاری خود را با معاونت غذا و دارو به نحو مطلوب حفظ کرده اند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۴۰۰ داروساز و حدود ۲۷۰ داروخانه خصوصی دارد و به گفته رئیس انجمن داروسازن کرمانشاه، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:14شهریور1398،کدخبر:83465872،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین