پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: درحال رایزنی با بیمه ها هستیم تا هزینه های مربوطه به درمان بیماران مبتلا به هپاتیتCکه چیزی حدود دو میلیون تومان برای هر دوره درمان است را تحت پوشش قرار دهیم .

شعار سال:دکتر محمد مهدی گویا روز جمعه در سمینار یک روزه ' تدوین آخرین دستورالعمل تشخیص و درمان هپاتیتC' در کشور درجمع خبرنگاران افزود: با تحت پوشش قرار گرفتن دوره درمان مبتلایان به هپاتیتC، هزینه های تحمیلی به خانواده ها جهت درمان این بیماران کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه برنامه جهانی این است که تا سال2030 میلادی، هپاتیت در دنیا ریشه کن شود بیان کرد: در ایران نیز هدف این است که تا سال 1410 هپاتیتCدر کشور ریشه کن شود.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف یک برنامه 15 ساله تدوین شده است که ابتلا به هپاتیت از طریق فرآورده های خونی و تماس جنسی حذف شود.

گویا گفت: در کشور ما یک برنامه واکسیناسیون از سال 1372 اجرا شده و هر کسی متولد سال 72 به بعد بوده درسه نوبت واکسیناسیون هپاتیتBرا دریافت کرده است ، همچنین چهارگروه سنی متولد سال های 71، 70 ،69 و 68 را نیز در یک دوره زمانی واکسینه کرده ایم .

وی گفت: واکسیناسیون یکی از مهمترین استراتژی های ما برای مقابله با ویروس هپاتیتBبوده است اما هپاتیتCپیشگیری یا واکسن ندارد، اما در دنیا یک روش دارویی مورد استفاده قرار گرفته که شخص ظرف سه تا شش ماه بهبود پیدا می کند و تا 90 درصد افرادی که تحت درمان قرار می گیرند بهبود پیدا کرده اند.

* برآورد ابتلای 200 تا 250 هزارنفر در کشور به هپاتیتC

گویا بیان کرد: برآورد می شود که 200 تا 250 هزار نفر در کشور به هپاتیتCمبتلا هستند اما 99 درصد افراد از ابتلا به هپاتیت خبر ندارند ، هدف ما اطلاع رسانی به افراد است.

وی ادامه داد: این بیماری علائمی ندارد و خوشبختانه درمان آن با داروهای خوراکی و بی خطر صورت می گیرد.

گویا افزود: در حال حاضر در منطقه مدیترانه شرقی، کشور مصر بیش از 14درصد افراد آن به هپاتیتCمبتلا هستند و کشور پاکستان 4درصد آن مبتلا هستند، در مقایسه با این کشورها ابتلا به این بیماری در کشور ما زیاد نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما ابتلا به این بیماری بیشتر از طریق استفاده از لوازم تزریق مشترک به ویژه سرنگ مشترک هنگام استفاده از مواد مخدر صورت می گیرد گفت: در حال حاضر داروهای اصلی هپاتیتBدر داخل کشور تولید می شود.

وی گفت: در برنامه حذف هپاتیتB، برنامه داریم که همه یک گروه سنی را واکسینه کنیم ، برنامه ریزی های لازم انجام شده است و در نظر داریم که همه افراد زیر 40 سال را در کشور واکسینه کنیم.

گردهمایی علمی یک روزه تازه های هپاتیتCهمراه با اجماع درمان آن در ایران با همکاری کمیته علمی هپاتیت ایران ، شبکه تحقیقات هپاتیت ایران و مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با هدف گردآوری و تصویب دستورالعملی مشترک و ملی در درمان هپاتیتcبا حضور متخصصان داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395، کد مطلب:95040116137:www. isra.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین