پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
سخنگوی تعزیرات منشأ تخلف در ناصرخسرو را مربوط به شرکت‌های توزیع کننده و وارد کننده دارو دانست.

شعار سال: سید یاسر رایگانی منشأ تخلف در خرده فروشی‌ها، داروخانه‌ها و محدوده ناصرخسرو را مربوط به شرکت‌های توزیع کننده و وارد کننده دارو دانست و از سازمان غذا و دارو خواست ورود جدی کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعزیرات در خصوص عرضه خارج از شبکه دارو ورود کرده است؟ افزود: دو ماه پیش هشدار دادیم که وضع توزیع دارو در کشور نامناسب است و قیمت‌ها با آنچه روی پاکت دارو درج می‌شود، تطابق ندارد که شرکت‌های داروسازی و اتحادیه‌های مرتبط بحث تفاوت زمان تولید را مطرح می‌کردند و متأسفانه بحث عرضه خارج از شبکه دارو هم به مشکلات اضافه شد.


وی گفت: بخش دارو در اختیار افراد خاصی است که معتقدیم سازمان غذا و دارو باید بدون ملاحظه وارد میدان شود و تخلف‌هایی را که شرکت‌های بزرگ داروسازی و واردکنندگان و توزیع کنندگان دارند، رصد کند.


رایگانی افزود: تخلف در سطح عرضه، خرده فروشی و در داروخانه‌های کوچک و حتی محدوده خیابان ناصرخسرو قابل انکار نیست، اما منشأ این تخلف‌ها، شرکت‌های مادر و تولید کننده‌های دارو هستند که باید سازمان غذا و دارو ورود جدی کند و ما هم آماده ایم در شعب تعزیرات خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم، چون هم بحث سلامت مردم است و هم اینکه توان خرید مردم به واسطه دلالی و واسطه گری عده‌ای خاص پایین آمده است و نباید توزیع دارو‌های خاص در اختیار عده‌ای خاص باشد.


وی گفت: عرضه خارج از شبکه دارو انجام می‌شود و دوستان ما در سازمان غذا و دارو باید ورود کنند و ما هم خارج از نوبت پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم.


جریمه شرکت دارویی الحاوی و شرکت پارس حیات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه شرکت داروسازی الحاوی به علت ایفا نکردن تعهدات ارزی و همچنین جریمه شرکت پارس حیات به علت گران فروشی دستمال کاغذی خبر داد.


سید یاسر رایگانی افزود: با شکایت بانک عامل از شرکت داروسازی الحاوی درباره ایفا نکردن تعهدات ارزی پرونده‌ای در تعزیرات تشکیل و حکم آن در شعبه هفتم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران قطعی شد.

وی گفت: بر همین اساس این شرکت به استرداد عین ارز به مبلغ سه میلیون و ۵۲۰ یورو و تعلیق شش ماهه کارت بازرگانی شرکت محکوم شد.


رایگانی افزود: همچنین شرکت پارس حیات نیز به سبب گران فروشی دستمال کاغذی در شعبه ۸۴ تعزیرات استان تهران به میزان ۲۳۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال جریمه محکوم و این جریمه دریافت شد.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از احتکار ۸۰۰ تن گندم در سوله‌ای در غرب شهرستان شیراز خبر داد و گفت: این سوله در سامانه انبار‌ها ثبت نشده بود و مالک انبار شناسایی و بازداشت شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفت از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 13 شهریور 98، کد مطلب: 921929: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین