پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
عمر نبیل عکاس آسوشیتدپرس این عکس را با سرعت پایین شاتر از طواف زائران به دور کعبه در مراسم حج در مکه گرفته است.

شعار سال: نبیل این عکس را با یک دوربین کانن EOS 5D Mark III با لنز ۳۳۰ میلی‌متری اف‌استاپ:۲۰ سرعت شاتر: ۱/۱۰ ایزو:۵۰ در ساعت ۹:۲۵ بعدازظهر گرفته است.


نبیل درباره چگونگی گرفتن این عکس می‌گوید: «من مراسم ده روزه حج را در عربستان پوشش می‌دادم. از همان روز اول می‌خواستم از کعبه عکس بگیرم، اما انجام این کار به چندین دلیل کار بسیار مشکلی بود. اجازه ورود دوربین به مسجدالحرام داده نمی‌شود و اغلب هتل‌های اطراف به دلایل امنیتی اجازه ورود بازدیدکنندگان با دوربین را نمی‌دهند.»

بعد توانستم با وزیر اطلاعات سعودی صحبت کنم و از او خواستم اجازه دیدن مسجد الحرام از ارتفاع بالا را به من بدهد، با این توضیح کهبرای به تصویر کشیدن شمار بسیار زائران در این مراسم گرفتن عکس با زوایه باز بسیار مهم است. در آخرین روز ماموریت مجوز گرفتن عکس از یکی از هتل‌های مشرف بر مسجدالحرام را گرفتم. یکی از کارکنان هتل مرا به طبقه چهلم برد. خیلی خوشحال و امیدوار بود، اما بعد او مرا وارد بخش مخصوص کارکنان کرد که پنجره شیشه‌ای کثیفی مشرف به مسجد داشت و گفت همین جا است. ناامید شده بودم، اما می‌دانستم که بخت دیگری ندارم. شروع کردم به پاک کردن پنجره در طرفی که به سمت من بود. و بعد تصمیم گرفتم از کوچکترین دهانه دیافراگم استفاده کنم و فوکوس را روی پوشش طلایی کعبه قرار دهم تا واضح‌ترین عکس ممکن را بگیرم.»

برای گرفن عکس از زائرانی که دور کعبه می‌چرخند با سرعت بسیار پایین شاتر استفاده کنید تازائران در حال حرکت به صورت محو ثبت شوند، وزائران ایستاده یا در حال دعا خواندن در طول مدت ۱۰ ثانیه نوردهی فریز شوند. حرکت کردن همراه با سه‌پایه در محوطه شلوغ اطراف مسجدالحرام مشکل است و به دلایل امنیتی هم بردن آن ممنوع است. من از این موضوع خبر داشتم... و مونوپاد کوچکم که را روی بخشی از پنجره تکیه‌اش دادم، کار سه‌پایه را انجام داد. به من بیشتر از ۵ دقیقه برای گرفتن عکس اجازه داده نشده بود و همین مدت برای من کافی بود که ۱۰ شات خوب بگیرم و آنها را ادیت کنم تا بهترین شات گرفته‌شده از پشت شیشه پنجره را انتخاب کنم.

من در آخرین روز ماموریتم به آرزویم رسیدم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 15 شهریور 98، کد مطلب: 1297006: www.khabaronline.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین