پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
براساس اعلام کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس وزارت علوم، طی دو سال گذشته ۱۱۹ موسسه اعزام دانشجو به خارج تعلیق یا لغو مجوز شدند.

شعارسال: کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی که در شهریورماه ۹۸ انجام گرفته است، لیست مؤسسات مجاز و غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این به‌روزرسانی، اسامی ۲۳۷ مؤسسه اعزام دانشجوی مجاز و غیرمجاز اعلام شدند، طبق اعلام کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان طی سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۱۱۹ موسسه توسط این کارگروه تعلیق یا لغو مجوز شدند.

دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور ضروری است برای حصول اطمینان هرچه بیشتر، فهرست دانشگاه‌های معتبر در لیست اداره کل دانش‌آموختگان را مطالعه کنند.

هر مؤسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای کشور یا کشورهایی که نامشان در مقابل نام مؤسسه درج‌شده اجازه اقدام دارد.

مجوز صادره فقط برای فعالیت در شهری است که در فهرست ستون محل دفتر قید شده است. لذا مؤسسات اجازه فعالیت در شهرهای دیگر کشور حتی شعبه و یا نمایندگی را ندارند.

هریک از مؤسسات خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور صرفاً مجاز به تبلیغ در ستون «آدرس الکترونیکی و سایت اعلام شده» به سازمان امور دانشجویان است و تبلیغ در سایر سایت‌های الکترونیکی و همکاری با سایر مؤسسات اعزام دانشجو و تبلیغ سایر حوزه‌های فعالیت کاملاً غیرمجاز و از درجه اعتبار ساقط است.

برگزاری دوره‌ها و آزمون زبان برای ورود به دانشگاه‌های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ممنوع است.

مؤسساتی که آدرس دفتر آنان تغییر کرده و با نشانی مندرج فهرست اعلام شده مطابقت ندارد، لازم است در اسرع وقت نشانی جدید را به‌صورت مکتوب به سازمان امور دانشجویان اطلاع دهند.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق مؤسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش‌آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست مؤسسات خدماتی اعزام مجاز و غیرمجاز که در وب‌سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و مؤسسات موظف هستند اطلاعات و مشاوره لازم را ارائه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را تشریح کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 15شهریور1398 ، کدخبر: 414335: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین