پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در قضیه بازرسی نمایندگان آژانس از دانشگاه‌ها بعضی مسائل وجود داشت که این مسائل حل شد و دیگر موضوعی با این عنوان در دانشگاه‌های کشورمان وجود ندارد.
شعار سال: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در قضیه بازرسی نمایندگان آژانس از دانشگاه‌ها بعضی مسائل وجود داشت که این مسائل حل شد و دیگر موضوعی با این عنوان در دانشگاه‌های کشورمان وجود ندارد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ، در پاسخ به این سؤال که آیا با کاهش تعهدات برجامی کشورمان بازرسی نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشورمان متوقف خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: «در قضیه بازرسی نمایندگان آژانس از دانشگاه‌ها بعضی مسائل وجود داشت که این مسائل برطرف شد و هم‌اکنون موضوعی در رابطه با بازرسی نمایندگان آژانس از دانشگاه‌ها وجود ندارد».

وی ادامه داد: «اصلاً موضوع بازرسی به‌صورت معمول مطرح نبوده، زیرا در یک دانشگاهی ممکن است بنا به ملاحظات و نیازهای فنی از برخی مواد استفاده شده باشد؛ لذا وقتی این مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بر اساس پادمان از سوی دانشگاه به سازمان انرژی اتمی اعلام می‌شد».

کمالوندی ادامه داد: «پس وقتی این موضوع از سوی دانشگاه‌ها به سازمان انرژی اتمی اعلام نمی‌شود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران سؤال می‌پرسد و ما هم مواد موجود در دانشگاه‌ها را به سازمان انرژی اتمی منتقل و بعد از اعلام به آژانس بین‌المللی اتمی در صورت نیاز دانشگاه‌ها مواد را باز می‌گردانیم».

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود:  «تلاش ما بر این بود تا تمامی بازرسی‌ها آژانس از دانشگاه‌ها برطرف شود؛ بنابراین دیگر مشکلی به‌نام بازرسی از دانشگاه‌ها وجود ندارد».

وی در پاسخ به پرسش دیگری در این رابطه ‌که آیا دانشمندان هسته‌ای کشورمان برای تبادلات علمی و بهبود سطح دانش هسته‌ای به سایر کشورها منتقل می‌شوند نیز، گفت: «ما الآن رابطه خوبی با روسیه و چین داریم و فعلاً تمرکزمان بر روی تعامل با این کشورهاست، ولی دانشمندان ما بازدیدهایی را هم از مراکز هسته‌ای اروپایی داشتند و اگر لازم باشد دوباره این بازدیدها را انجام می‌دهند».

پیش از این علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری آنا، در رابطه با بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌های کشورمان گفته هر کشوری که عضو پروتکل الحاقی باشد در چهارچوب این پروتکل و بر مبنای دستورالعمل آن، که تمام کشورهای عضو پذیرفته‌اند، اجرا می‌شود.

وی ضمن طبیعی خواندن این بازرسی‌ها اعلام کرد که دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر و کاشان تاکنون مورد بازرسی نمایندگان آژانس قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به عدم بازجویی بازرسان آژانس از اساتید دانشگاه گفت که اگر در مقالات منتشرشده کشور نیز استفاده از مواد هسته‌ای مطرح شده باشد مورد بازرسی و سؤال بازرسان قرار می‌گیرد و پیشنهاد سازمان انرژی اتمی کشور این است درصورتی‌که در مقالات پژوهشگران استفاده از مواد هسته‌ای مطرح‌ شده است، این مواد را به سازمان انرژی اتمی تحویل دهند تا در حسابرسی آژانس انرژی اتمی به مشکلی برنخوریم، اما هرگز بازجویی از اساتید دانشگاه انجام نخواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398، کدخبر: 414516 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
از اول هم قرار نبود انجام شه ولی زیر قولتون زدید و این بازرسی ها انجام شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین