پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
امام کاظم (ع) در حدیثی به کمترین ثواب زیارت امام حسین (ع) اشاره کرده است.
شعارسال: «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد»، این سخن امام باقر (ع) نشان می‌دهد که ارزش این زیارت به چه اندازه است و ترک آن چه حسرتی در پی دارد. اما به راستی چرا اینقدر ائمه اطهار (ع) سعی کردند انسان‌ها را به زیارت امام حسین (ع) ترغیب کنند؟ چه رمز و رازی در این کار نهفته است که طبق فرمایش امام صادق (ع)، همجواری با پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) از رهگذر زیارت سیدالشهداء (ع) حاصل می‌شود؟

امام کاظم (ع) در حدیثی اینچنین فرصتی دیگر برای بازگشت انسان‌ها به سوی خدا در مقابل‌مان قرار داده است، فرصتی که استفاده درست از آن، سبب آمرزش گناهان گذشته و‌ آینده می‌شود.

امام کاظم (ع) فرمود: کمترین آنچه از ثواب که به زائر اباعبدالله (ع) کنار نهر فرات داده می‌شود، آنگاه که حق و حرمت و ولایت او را بشناسد، این است که آنچه از گناهان پیش فرستاده و بعداً می‌فرستد، گناهان گذشته و آینده او آمرزیده می‌شود.

قالَ أَبُوالْحَسَنِ مُوسَى(ع): «أَدْنَى مَا یُثَابُ بِهِ زَائِرُ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ(ع) بِشَطِّ الْفُرَاتِ إِذَا عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلَایَتَهُ أَنْ یُغْفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ».

اربعین پیشِ‌روست، خود را آماده کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1398 ، کدخبر: 2092611 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین