پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
یک کارشناس امور آمریکا گفت: تاکنون هیچ سندی دال بر ارتباط رئیس‌جمهور آمریکا با روس‌ها مطرح نشده است و استیضاح ترامپ نیز از آن‌رو که جمهوری‌خواهان با قدرت پشت وی ایستاده‌اند، به جایی نخواهد رسید.
شعارسال: شبکه سی.ان.ان شنبه به نقل از چند منبع آگاه گزارش کرد که کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان هفته جاری اقدامات رسمی برای تحقیق درباره استیضاح دونالد ترامپ را کلید می‌زند.

طبق این گزارش، کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته جاری قطعنامه‌ای را به رأی می‌گذارد که رویه مورد نیاز برای تحقیقی را هموار می‌کند؛ قطعنامه‌ای که به‌طور فعال حرکت به سمت استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را بررسی می‌کند.

سیدمحمد مرندی، کارشناس امور آمریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه اروپا و آمریکای گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در این خصوص گفت: استیضاح ترامپ از نظر من موضوعی جدی نیست و اگر هم انجام شود، به نتیجه نمی‌رسد زیرا هیچ سندی به‌‌طور کامل مطرح نشده است که نشان دهد رئیس‌جمهور آمریکا در دوران انتخابات ریاست جمهوری با روس‌ها رابطه داشت.

وی با بیان این‌که همه موضوعاتی که تاکنون مطرح شده در حد ادعا بوده است، افزود: به‌نظر می‌آید حزب دموکرات به دلیل این‌که کاندید ضعیف و فاسدی هم‌چون هیلاری کلینتون را مقابل ترامپ قرار داده و شکست خورده است، می‌خواهد به جای مواجه شدن با واقعیت، بهانه‌جویی کند و روس‌ها را عامل ارتباط با ترامپ و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری نشان دهد.

مرندی تأکید کرد: با وجود این، تاکنون هیچ سندی دال بر ارتباط ترامپ با روس‌ها مطرح نشده است و استیضاح ترامپ نیز از آن‌رو که جمهوری‌خواهان با قدرت پشت وی ایستاده‌اند، اگر هم صورت بگیرد به جایی نخواهد رسید.

این کارشناس امور آمریکا درباره گزارش بازرس مولر و تأثیر آن بر روند استیضاح ترامپ گفت: افرادی که گزارش‌های بازرس مولر را مطالعه کردند، متوجه شدند آن‌هایی که وی را متهم کردند، هیچ سندی برای ارائه نداشتند که نشان دهد رابطه ویژه‌ای میان تیم ترامپ و روس‌ها وجود دارد. به همین دلیل حتی یک نفر هم به عنوان مجرم و رابط خطرناک به دادگاه معرفی نشد. جمهوری‌خواهان قطعاً از ترامپ حمایت کامل خواهند کرد و دموکرات‌ها نیز همگی موافق این استیضاح نیستند و برخی‌ها می‌گویند اگر استیضاح شود، به سود ترامپ خواهد بود و باعث می‌شود که در انتخابات آتی، عده‌ بیشتری به وی رأی دهند.

مرندی با بیان این‌که تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است که رئیس‌جمهور طی فرایند استیضاح برکنار شود، گفت: بیل کلینتون در دوره ریاست خود بر کاخ سفید استیضاح شد، ولی دموکرات‌ها حمایت کردند و طبیعتاً رأی کافی نیاورد، زیرا میزان آرای «نصف+یک» برای استیضاح کفایت نمی‌کند و باید «دوسوم» باشد، فقط زمان ریچارد نیکسون بود که خود نیکسون قبل از استیضاح استعفا کرد، بعد به وی عفو دادند و محاکمه نشد.

به گزارش آنا، ریچارد نیکسون به‌عنوان سی‌وهفتمین رئیس‌جمهور آمریکا بعد از جنجال‌ها درباره رسوایی «واترگیت» و در حالی که کنگره آمریکا در تدارک استیضاح وی بود، نهم آگوست ۱۹۷۴ (۱۸ مرداد ۱۳۵۳) استعفا کرد و به نخستین و تنها رئیس‌جمهور مستعفی آمریکا تبدیل شد.

تغییر احتمالی در سیاست خارجی آمریکا با برنده شدن سندرز

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره آینده دولت آمریکا در صورت احتمال استیضاح ترامپ گفت: واقعیت این است که خلاف تصورات موجود، اگر ترامپ برکنار شود و مایک پنس، معاون اولش بر سر کار بیاید، اوضاع بهتر نمی‌شود. هم‌چنین اگر فرض کنیم که ترامپ برکنار شود و در انتخابات آینده یک دموکرات پیروز شود، در رابطه با ایران تغییر خاصی در سیاست خارجه آمریکا رخ نخواهد داد.

وی افزود: البته اگر سندرز در انتخابات آتی پیروز شود تفاوت‌های عمده‌ای در حوزه سیاست داخلی آمریکا رخ می‌دهد و حتی در سیاست‌های خارجی حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت و شاید رفتار نسبتاً معقول‌تری در رابطه با ایران از خود نشان دهد.

مرندی در پایان گفت: ترامپ مخصوصاً از خود سیاست نژادپرستی بروز می‌دهد تا نظر و رأی سفیدپوستان آمریکا را جلب کند، همان‌گونه که در انتخابات گذشته اکثریت سفیدپوستان به وی رأی دادند و طبعاً به همین راهبرد خود در انتخابات آتی ادامه خواهد داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1398 ، کدخبر: 414523 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
این طرح دموکرات ها برای استیضاح ترامپ فقط باعث شکستشون تو انتخابات 2020 میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین