پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی سبک‌های عزاداری از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست.

شعار سال: آیت الله سید محمد غرویخاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی آهنگ مداحان درمرثیه ها و عزاداریها مانند سبک خوانندگان غربی است.

وی اظهار داشت:‌ نحوه خواندن نباید به غنای حرام و مطرب و غیرهماهنگ با اهداف عاشورا باشد، باید شان عزاداری امام حسین (ع) رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی مداحان برای بازار گرمی و یا به تعبیر خود جذب جوانان چنین کارهایی می کنند کهغلط است، جوانان توجه داشته باشند برخی از این سبک ها از نظر علما، بزرگان وشریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) نیست، باید مراقب باشند.

غروی همچنین گفت: باید قالب عزاداری ها صحیح باشد و شعرهای سطح پایین، بدون محتوا و همراه ذلت برای اهل بیت (ع) در این مجالس خوانده نشود، ما شاعران نامداری در گذشته و در حال حاضر داریم که اشعار آنان از نظر ساختار و محتوا دارای مفاهیم بلند است و باید آنها را بازگو کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و اهل بیت آن حضرت، در جامعه شیعه نهادینه شده و حتی در بین اهل تسنن هم در گذشته و حال سابقه داشته و دارد، در روایات زیادی سفارش شده که این ایام را بزرگ بداریم و اهمیت دهیم و حاصل آن نیز زنده ماندن یاد امام حسین (ع) است.

غروی خاطرنشان کرد: کشور ما همواره ایام محرم را بزرگ داشته و جلسات مختلف عزاداری در سراسر کشور تشکیل می‌شود و سوگواریها نیز بیشتر به صورت سنتی انجام می‌گیرد ولی باید کارهای ما در عزاداری مقبول خداوند و باعث شادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام زمان (عج) شود.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری نباید به گونه ای باشد که با معصیت همراه باشد، باید سعی کرد این آیین ها صرفا جنبه عاطفی نداشته باشد و وقایع آنگونه که اتفاق افتاده ، تبیین شود.

غروی گفت: روضه خوانی ها در مجالس عزاداری به گونه ای نباشد که برای اهل بیت (ع) همراه با ذلت باشد و به نام زبان حال، هر آنچه درتاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم، این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: عزاداری های ما باید غیر از از جنبه های عاطفی، جنبه محتوایی و سازنده نیز داشته باشد، اهداف شهادت امام حسین (ع) و فداکاری هایایشان تبیین و ارزش ها برای جامعه نهادینه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر حقایق قیام امام حسین (ع) را آنگونه که هست برای مردم بازگو کنیم یک انقلاب و تحول مذهبی در افراد پدید می آید و نیازی به ورود بدعت و خرافات و مسائل دیگر نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 17 شهریور 98، کد مطلب: 1297618: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
مشکل را باید ضعف معنوی(با تاکید بر معنویت دینی که بعضا توسط مردم درک نشده یا مباحث مربوط به آن زیر سایه مباحث ایمان و تقوا، مورد کم توجهی قرار می گیرد) در بدنه جامعه جستجو کرد که بستر را برای فعالیت و جولان مداحان فراهم می کند.
دومین مشکل این داستان را باید در دین سنتی و تعصبات غلیظ دینی دید. در رویکرد دینی سنتی و متعصبانه، تفکر جای خود را به تعصب داده و نفاق و انحراف با چهره و پوشش دین، به راحتی خود را جلو گر نموده و قاطی می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین