پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۳
در نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین تصمیم دولت در خصوص ده ونک ابلاغ شد.

شعارسال: آخرین تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت در خصوص موضوع ده ونک با نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور به آقایان اسلامی و نوبخت اعلام شد.

براساس این نامه بدین ترتیب ساکنان حائز شرایط در زمین های ده ونک جهت تخلیه خانه‌های تصرفی، مساعدت دریافت می‌کنند.

در این نامه آمده است: جناب آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جناب آقای نوبخت معاون محترم رئیس جمهور

"....با کمک اعتبارات در سال آینده و زمین معوض از طریق وزارت راه و شهرسازی مشکل حل شود"

گفتنی است زمین های مورد اشاره در ده ونک چندین سال بین دولت (به نمانیدگی دانشگاه الزهرا) و تعدادی از ساکنان این خانه ها مورد اختلاف بوده است که دادگاه در دو مرتبه ضمن رد ادعای وکلای ساکنین به جهت نداشتن شواهد و مستندات لازم، زمین های تصرف شده در ده ونک را متعلق به دولت و بیت المال دانست و حکم تخلیه خانه ها را صادر کرد.

با این حال در زمان اجرای حکم عده ای با حضور در ده ونک و برخورد فیزیکی با مامورین، ضمن اعتراض به حکم دادگاه اجازه اجرای قانون را ندادند و بدین صورت نزدیک یک سال است حکم دادگاه به جهت برخی ملاحظات امنیتی اجرا نمی شود.

در حکم دادگاه صرفا به تخلیه خانه ها اشاره شده است و لذا ورود دولت به پرداخت کمک هزینه به ساکنین این خانه ها، تکمیلی و حمایتی با هدف اجرای حکم صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از فعالانی که سال گذشته مانع اجرای قانون شده بود، این روزها به بی صداقتی و صحنه سازی کذب برای مظلوم نمائی، نزد افکار عمومی متهم است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:61شهریور1398 ، کدخبر: 13980616000965: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین