پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
حمید جمعه‌پور دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره نشت متادون به بازار سیاه و توزیع آن در داروخانه‌ها اظهار کرد: نشت متادون به بازار سیاه مسئله پیچیده‌ای است و باید توجه داشت که متادون مخدری تحت کنترل است که با تدابیر خاص تهیه، تولید و توزیع می‌شود.

شعارسال: جمعه‌پور گفت: داروی متادون از حساسیت بالایی برخوردارند و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.

حمید جمعه‌پور دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره نشت متادون به بازار سیاه و توزیع آن در داروخانه‌ها اظهار کرد: نشت متادون به بازار سیاه مسئله پیچیده‌ای است و باید توجه داشت که متادون مخدری تحت کنترل است که با تدابیر خاص تهیه، تولید و توزیع می‌شود.

او ادامه داد: نشت متاون به بازار سیاه می‌تواند از هر یک از مراحل زنجیره تولید،پخش،توزیع و مصرف شامل کارخانه، شرکت پخش، مراکز درمان و بیماران روی بدهد.

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از تصمیمات ما در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر که مقرر است سازمان غذا و دارو دروزارت بهداشت مجری آن باشد، این است که داروهای مخدر هولوگرام‌دار شوند؛ به گونه ای که دارو از محل تولید تا رسیدن آن به دست بیمار قابل رصد،بررسی و پیگیری باشد.

جمعه‌پور تأکید کرد: داروی متادون همانند سایر داروهای مخدر در کنار آثار درمانی مثبت در صورتیکه نابجا و بدون تجویز مصرف شود می تواند آسیبهایی را مانند اوردوز و مسمومیت برای فرد ایجاد کند و به زودی سازمان غذا و دارو باید گزارش اقدامات بعمل آمده در راستای گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو را به کمیته درمان ستاد گزارش دهد.

او درباره توزیع متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: مصوبه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری واگذاری توزیع داروی متادون مخدر در داروخانه‌هاست و ما موظفیم این مصوبه را در مسیر ارجاع قرار دهیم و سازوکار‌های آن از مسیر کمیته درمان به ریاست دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت باید دنبال شود.

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآوری کرد:مصوبه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر واگذاری توزیع داروی متادون به داروخانه‌ها است و ما در کمیته درمان موظف هستیم که این مصوبه را طرح و ساز و کارهای اجرایی آن را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و در مهلت تعیین شده به جلسه ستاد پاسخ بدهیم.

دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآوری کرد: مصوبه توزیع داروهای مخدر به داروخانه‌ها در مرداد ماه تصویب شده است و دو ماه فرصت داریم که نتیجه اقدامات و بررسی های بعمل آمده در راستای این مصوبه را گزارش کنیم و لذا بزودی جلسه کمیته تشکیل خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 ، کدخبر:7063192 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
خدا پدر و مادر متادون را ببخشد و بیامرزد. هم درد معتادها رو شفا می ده. هم جیب موسسات و پزشک های ترک اعتیاد رو پر می کنه و .... .
عجب داروییه این متادون
عاقلان دانند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین