پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
تحصیل در رشته های پر طرفدار دانشگاه های درجه یک کشور از طریق کسب تراز و رتبه خوب در کنکور سراسری امکان پذیر خواهد بود. به همین دلیل نتایج اولیه کنکور سراسری برای یک انتخاب رشته خوب بسیار پر اهمیت است. هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند ، برای ثبت اعتراض خود اقدام می کنند، اما بعضی از داوطلبان به دلیل نداشتن آگاهی از نحوه ی اعتراض به نتایج از اقدام خود منصرف می شوند، به همین دلیل این مقاله را تهیه کرده ایم تا به بررسی نحوه اعتراض به اعلام نتایج کنکور سراسری 98 بپردازیم تا داوطلبان با آگاهی نسبت به این موضوع ، برای حل مشکل خود اقدام کنند.

شعارسال: تحصیل در رشته های پر طرفدار دانشگاه های درجه یک کشور از طریق کسب تراز و رتبه خوب در کنکور سراسری امکان پذیر خواهد بود. به همین دلیل نتایج اولیه کنکور سراسری برای یک انتخاب رشته خوب بسیار پر اهمیت است. هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند ، برای ثبت اعتراض خود اقدام می کنند، اما بعضی از داوطلبان به دلیل نداشتن آگاهی از نحوه ی اعتراض به نتایج از اقدام خود منصرف می شوند، به همین دلیل این مقاله را تهیه کرده ایم تا به بررسی نحوه اعتراض به اعلام نتایج کنکور سراسری 98 بپردازیم تا داوطلبان با آگاهی نسبت به این موضوع ، برای حل مشکل خود اقدام کنند.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98 فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد.

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98

متقاضیان می توانند پس از زمان اعلام نتایج کنکور و انتشار کارنامه ها از سوی سازمان سنجش ، برای ثبت درخواست خود مبنی بر اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدام نمایند. سازمان سنجش پس از بررسی درخواست های اعتراض ، درصورتی که اعتراض منطقی و با ذکر دلایل درست باشد ، اقدامات لازم را درخصوص حل مشکلات داوطلبان انجام خواهد داد.

زمان پاسخگویی سازمان سنجش به درخواست اعتراض داوطلبان 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست می باشد.

به چه مواردی از نتایج کنکور می توان اعتراض کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که تنها با داشتن دلایل معقول و منطقی می توانید به نتیجه کنکور سراسری اعتراض کنید. در این قسمت می خواهیم دلایلی که از نظر سازمان سنجش آموزش کشور برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98 قابل قبول است را شرح دهیم.

مسائل مربوط به سوالات و کلید آزمون (اشتباه در محاسبه درصد دروس)

اگر داوطلبان متوجه اشتباه در محاسبه درصد دروس خود شدند ، باید پاسخنامه خود را که چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور 98 بر روی سایت سنجش قرار می گیرد با توجه به کلید کنکور سراسری مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود اشتباه می توانند برای اعتراض اقدام کنند.

مسائل مربوط به سوابق تحصیلی

چنانچه پس از مشاهده کارنامه اولیه خود ، متوجه شدید که سوابق تحصیلی شما به درستی اعمال نشده است می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور ، مشکل خود را پیگیری نمایید.

مسائل مربوط به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران

به این دلیل که سهمیه ها تاثیر مثبت در قبول شدن داوطلبان دارند ، لحاظ نشدن آن ها در کارنامه داوطلبان دارای سهمیه ، از مواردی است که باید از سازمان سنجش آن را پیگیری کند.

موارد فوق از جمله مهم ترین دلایل داوطلبان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری بوده است اما در سال های گذشته مواردی مانند جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان یا مشکلات مربوط به وضعیت نطام وظیفه داوطلبان آقا پیش آمده است که داوطلب در نهایت با پیگیری های زیاد توانسته است مشکل خود را حل نماید.

به طور کلی هر مشکلی که در خصوص کنکور سراسری و کارنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش وجود داشته باشد ، از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان قابل پیگیری می باشد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98

داوطلبانی که می خواهند به نتیجه کنکور سراسری خود اعتراض کنند باید به این نکته توجه کنند که اعتراض فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود ، بنابراین از مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایید. نحوه ی ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98 به صورت زیر است:

مرحله اول

وارد شدن به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و کلیک بر روی عبارت "ورود به سیستم پاسخگویی” در سمت چپ سامانه


مرحله دوم

پس ورود به سیستم پاسخگویی ، چنانچه در سایت عضویت نداشته باشید ، باید با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت نام کنید به همین منظور بر روی لینک "عضویت در سایت” کلیک کنید.

داوطلبانی که در سیستم عضویت دارند می توانند با کلیک بر روی عبارت "ورود به سیستم” و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند.


مرحله سوم

در این مرحله باید اطلاعات خود را جهت ثبت نام در سایت ، وارد نمایید. پس از تکمیل فرم و تایید نهایی ، نام کاربری و رمز عبور به حساب ایمیل شما ارسال می گردد که باید از آن ها برای ثبت درخواست اعتراض خود استفاده نمایید.


مرحله چهارم

پس از عضویت در سایت بایستی به صفحه اصلی ارسال درخواست بازگردید و بر گزینه "ورود به سیستم” کلیک نمایید.


مرحله پنجم

در سمت چپ سایت بر روی گزینه "درخواست جدید” کلیک نمایید تا وارد صفحه ارسال درخواست شوید.


مرحله ششم

در این مرحله باید نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید.


مرحله هفتم


مرحله هشتم

حال باید نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب کنید و پس از آن درخواست خود در قسمت "پیام” یادداشت نمایید. دقت شود که حتما در متن پیام خود شماره ملی ، شماره داوطلبی ، شماره پرونده و موارد دیگری را که لازم است ، ذکر کنید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت ایران مشاوره  ، تاریخ انتشار: شهریور 1398 ، کدخبر:- www.iranmoshavere.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین