پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
مجتبی صدیقی ،رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید حدود ۲۵۰ هزار دانشجو معادل ۴۰ درصد کل ظرفیت دوره روزانه دانشگاه ها درخواست اسکان خوابگاه دارند.

شعارسال :«مجتبی صدیقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد تمهیدات سازمان امور دانشجویان و دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه ها اظهارداشت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید تراکمی از دانشجویان وجود دارد که شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد از ورودی های امسال در روزهای ابتدایی مهرماه با مشکل اسکان مواجه شوند.
وی افزود: از سوی دیگر بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مهرماه دانش آموخته می شوند که دانشجویان جدیدالورود از ظرفیت خوابگاه این دانش آموختگان استفاده می کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: به طور کلی در پایان نیم سال مشکل خاصی از نظر اسکان دانشجویان در هیچ دانشگاهی وجود ندارد و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها را به هر نحو ممکن حتی استفاده از خوابگاه های خودگردان مدیریت می کنیم.
صدیقی با ارائه آماری مبنی بر اسکان دانشجویان در خوابگاه ها گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید حدود ۲۵۰ هزار دانشجو معادل ۴۰ درصد کل ظرفیت دوره روزانه درخواست اسکان خوابگاه دارند و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل ظرفیت خوابگاه ها، درخواست برای اسکان وجود دارد که در یک دانشگاه کمتر و برای دانشگاهی دیگر بیشتر است.

وی با بیان این که امیدواریم هیچ دانشجویی پشت در خوابگاه ها نماند، خاطرنشان کرد: البته به این معنی نیست که دانشجویان همان لحظه دارای خوابگا شوند بلکه دانشگاه ها هر ساله با اندکی تاخیر این مسئله را در کوتاه مدت حل می کنند.
معاون وزیر علوم مسئله اسکان دانشجویان را محدود به چند دانشگاه دانست و اظهارداشت: فقط چند شهر از جمله تهران آن هم در برخی دانشگاه ها ممکن است این مشکل را داشته باشند چرا که این دانشگاه ها هیچ گاه جای خالی ندارند و همیشه ظرفیت پذیرش دانشجو در خوابگاه ها و دانشگاه های یاد شده تکمیل است.

در حال حاضر هزار و ۳۶۰ خوابگاه دانشجویی در کشور به اسکان دانشجویان می پردازند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ خبر 20 شهریور 98 ، کد خبر : 83471454 ، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین