پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
هر چه به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم نخست وزیر این رژیم برای جلب آراء بیشتر به اقدامات نمایشی و تبلیغاتی مضحکتری دست می زند.پیروزی در این انتخابات برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چرا که به دنبال آن می تواند مجددا بر کرسی قدرت تکیه بزند. هر چه به زمان برگزاری این انتخابات در تاریخ ۲۶ شهریور(۱۷ سپتامبر) نزدیک میشویم وعده های نتانیاهو برای کسب آراء بیشتر جنجالی تر و غیر واقعی تر می شود.

شعار سال: حدود شش ماه پیش بود که انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برگزار شد و نتایج آن نشان می داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجددا در سمت خود باقی می ماند. اما عدم توانایی وی برای رسیدن به یک اجماع و تشکیل کابینه باعث شد تا مهلت قانونی نتانیاهو در ابتدای خرداد به پایان برسد. بعد از آن بود که پارلمان رژیم صهیونیستی رأی به انحلال خود و برگزاری انتخابات مجدد داد.

پیروزی در این انتخابات برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است چرا که به دنبال آن می تواند مجددا بر کرسی قدرت تکیه بزند. هر چه به زمان برگزاری این انتخابات در تاریخ ۲۶ شهریور(۱۷ سپتامبر) نزدیک میشویم وعده های نتانیاهو برای کسب آراء بیشتر جنجالی تر و غیر واقعی تر می شود.

نتانیاهو گاه به مطرح کردن وعده های نژادپرستانه در قبال شهرک نشینان صهیونیست روی می آورد و گاه با حمله به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه به دنبال مطرح کردن خود در آستانه انتخابات پارلمانی است.

یکی از وعده های جنجالی نتانیاهو که روز گذشته مطرح و باعث شد تا اعتراض اکثریت کشورها و مجامع بین المللی را به دنبال داشته باشد الحاق شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی بود. مولود چاووش اوغلو وعده جنجالی نتانیاهو که گفته است در صورت پیروزی در انتخابات ۱۷ سپتامبر برای الحاق دره اردن به اراضی اشغالی تلاش می کند را اقدامی نژاد پرستانه توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به پیامدهای اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که چنین تصمیمی می‌تواند عملیات صلح را نابود کند.

بسیاری از کشورهای عربی و مجامع عربی و هم چنین گروه های فلسطینی نیز با واکنش به این سخنان انتخاباتی نتانیاهو نسبت به تبعات و پیامدهای خطرناک آن هشدار دادند به طوریکه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که با رژیم صهیونیستی همکاری دارد از احتمال لغو توافقنامه های خود با تل آویو سخن گفت.

نتانیاهو در حالی با حمله های گاه و بیگاه به مواضع گروه های مقاومت در منطقه از جمله مواضع حزب الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حشد شعبی در عراق و هم چنین مواضع گروه های مقاومت فلسطین به ویژه حماس در غزه سعی در مطرح کردن خود دارد که در جریان فرار خود همزمان با حملات موشکی گروههای مقاومت به شهرک های صهیونیستی موجی از اعتراضات را برانگیخت. نتانیاهو که در حال سخنرانی در یک همایش انتخاباتی در شهرک صهیونیست نشین اشدود بود پس از اصابت یک راکت شلیک شده از نوار غزه به این شهرک سخنرانی خود را قطع کرد و به پناهگاه فرار کرد.

بسیاری از سیاستمداران صهیونیست این اقدام نتانیاهو را به باد تمسخر گرفتند. نفتالی بنت وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به فرار نتانیاهو به پناهگاهی در شهرک اشدود گفت: این اتفاق حقارت ملی است و نشان می دهد حماس دیگر از اسرائیل نمی ترسد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و در یکی از تلاش های انتخاباتی خود برای جلب توجه رأی دهندگان مدعی کشف تأسیسات هسته ای مخفی ایران شد! ادعایی که حتی در اراضی اشغالی نیز خریداری نداشته و با انتقاداتی رو به رو شد. تنها به فاصله چند روز پس از اعلام برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای در واکنش به بدعهدی طرف اروپایی و نیز بلافاصله پس از سفر مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نتانیاهو این ادعای مضحک را مطرح کرد. وی مدعی کشف سایت هسته ای اعلام نشده ایران در آباده واقع در جنوب اصفهان شد.

هنوز ادعای نتانیاهو در آوریل ۲۰۱۸ در خصوص کشف تأسیسات مخفیانه ایران در تورقوزآباد دست مایه طنز و تمسخر محسوب میشود.

کاملا مشخص است که یکی از اهداف نتانیاهو از مطرح کردن چنین ادعای مضحکی نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و تلاش برای باقی ماندن در سمت کنونی است.

نتانیاهو از یک سو می کوشد خود را پیروز عرصه درگیری های منطقه ای و نبرد با جبهه مقاومت در منطقه نشان دهد که بنا به گفته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ارتش اسرائیل در جریان عملیات موشکی نیروهای مقاومت بیشتر شبیه یک ارتش هالیوودی عمل کرد تا یک ارتش واقعی؛ و از سوی دیگر دستاوردهای پوشالی در برابر ایران و برنامه هسته ای آن کسب کرده و نشان دهد در این عرصه ابتکار عمل را به دست دارد.

نتانیاهو هم چنین در عرصه داخلی تلاش می کند با وعده های دروغین خود که حتی مخالفت سازمان ها و نهادهای بین المللی را نیز به دنبال داشته از گسترش دامنه اراضی اشغالی دم بزند و آراء بیشتری را کسب کند. نتانیاهو می کوشد تا جبهه حزب خود یعنی حزب لیکود را از طریق گسترش روابط با جمعیت های وابسته به شهرک نشینان تقویت کند و به همین دلیل بر وعده های خود مبنی بر گسترش شهرک سازیها تاکید دارد.

اقدام جنجال برانگیز نتانیاهو در سفر به شهر الخلیل و هتک حرمت حرم ابراهیمی نیز در همین راستا صورت گرفت؛ اقدامی که با واکنش های گسترده ای رو به رو شد. پیام این اقدام نتانیاهو خطاب به شهرک نشینان تندرو بود. نتانیاهو قصد داشت بگوید که به تلاش های خود در قلب شهر الخلیل برای گسترش شهرک سازی ها ادامه می دهد و در جریان این سفر سنگ بنای ساخت یک شهرک جدید را گذاشت.

همین اقدامات نمایشی و تبلیغاتی نتانیاهو باعث شده تا انتقادات فراوانی از سوی احزاب معارض علیه وی مطرح شود به طوریکه برخی از این احزاب با صدور بیانیه هایی اعلام کرده اند که نتانیاهو با این اقدامات نمایشی، باعث شده امنیت رژیم صهیونیستی تضعیف شود.

در هر صورت باید گفت که این وعده ها و اقدامات انتخاباتی نتانیاهو که پیش از این هم مطرح شده و در آستانه انتخابات پارلمانی رنگ و بوی نمایشی تری به خود گرفته، تنها وعده های دروغینی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با استفاده از آنها سعی در تقویت جایگاه خود در میان صهیونیست ها کرده بود و با بررسی نظر کارشناسان و تحلیل گران به نظر می رسد دیگر کارایی خود را از دست داده و همگان به ماهیت انتخاباتی و نمایشی بودن آن اذعان دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 21 شهریور 98، کد خبر: 4715684، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین