پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۴۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان همیشه از بوروکراسی اداری در کشور گلایه دارند؛ زیرا تسهیلات کافی به این شرکت‌ها ارائه نمی‌شود.

شعار سال: ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی وسخنگوی کمیسیون اصل نود، با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: هر کاری به صورت تخصصی انجام شود، نتایج بهتری خواهد داشت. شرکت‌های دانش بنیان همیشه از بوروکراسی اداری در کشور گلایه دارند؛ زیرا تسهیلات کافی به این شرکت‌ها ارائه نمی‌شود و تاکنون اندک شرکت دانش بنیان بوده که توانسته از تسهیلات بانکی استفاده کند.

وی بیان کرد: درخواست ما از دولت و همه دستگاه‌های مربوطه این است که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی در خصوص اعطای وام از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان، سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که این شرکت‌ها اطلاعات کافی از پرداخت وام توسط این صندوق را داشته باشند، زیرا این شرکت‌ها اطلاعات لازم از نحوه پرداخت وام توسط این صندوق را ندارند.

داداشی در ادامه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی باید فعالیت خود را به صورت جدی و مستمر در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کند و با تشویق و ترغیب، شرکت‌های دانش بنیان را جذب کند تا این شرکت‌ها نیز از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

نماینده مردم آستارا با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند از ظرفیت مجلس برای ارتقای توانمندی‌های خود استفاده کند، گفت: رایزنی این صندوق با مجلس بسیار ضعیف است که این خود سبب عدم توسعه ظرفیت‌های مالی‌شان شده است. این دست صندوق‌ها اگر در کمیسیون‌های مختلف مجلس از خود دفاع کنند می‌توانند بودجه لازم را طی سنوات مختلف بگیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین در خصوص میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر گفت: با در نظر گرفتن ضعف امکانات در این شرکت‌ها و عدم حمایت کافی از آنان، نسبت به کشور‌های توسعه یافته عقب‌تر هستیم و در ابتدای کار قرار داریم، هرچند که پیشرفت در این حوزه آرام بوده و به آهستگی صورت گرفته است.

وی یکی از راهکار‌های توسعه کشور را استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: اگر در همه حوزه‌ها، کارها، تخصصی و فنی پیش رود می‌توانیم به یک نقطه مطلوب برسیم و دولت و مجلس باید به این مرحله برسند که کار‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان بسپارند تا به صورت علمی و فنی پیش برود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر در کشور خاطرنشان کرد: ما در ماه‌های گذشته شاهد سیل در برخی از استان‌ها بودیم که اگر کار‌ها به صورت دانش‌بنیان انجام شده بود خسارت‌های ناشی از این سیل به حداقل می‌رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 18 شهریور 98، کد مطلب: 789474: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
کجای کشور از بروکراسی اداری، موانع کسب و کار، اقتصاد سنتی ، دولت گرایی در اقتصاد و اقتصاد سیاسی و ... گله مند نیستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
متاسفانه در کشور ما طوری قانون گذاری شده که همیشه بخش خصوصی دستش جلو بخش دولتی دراز باشه و تا رویه این باشه نمیشه امیدی به آینده اقتصادی کشور داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین