پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
اطلاعات بدست آمده از دایره سرشماری و اداره کل مالیات‌های درون مرزی ( IRS ), نشان می‌دهد که میانگین سن بنیاگذاران کسب و کارهای موفق ۴۲ سال است.
شعار سال:اطلاعات بدست آمده از دایره سرشماری و اداره کل مالیات‌های درون مرزی ( IRS ), نشان می‌دهد که میانگین سن بنیاگذاران کسب و کارهای موفق ۴۲ سال است.

چرا این مسئله مهم است؟

ایده‌های خوب در هر سنی به ذهن می آید، اما تجربه ای را با خود به همراه دارد که آنها را به داستان‌های موفقیت تبدیل می کند. استیو جابز هنگام کمک در پیدایش اپل ۲۱ سال سن داشت، اما زمان اختراع iMac توسط این شرکت یک مدیر عامل ۴۳ ساله بود.

با صرف نظر از آنچه در مورد افراد فوق العاده ۲۲ ساله شنیده‌اید، نشستن در گوشه‌ای از دفترهای گسترده استارتاپ‌های محبوب آنها در دره سیلیکون (Silicon Valley)، اگر قصد دارید تا موفق‌ترین کارآفرین‌های را پیدا کنید، باید به  چند دهه گذشته برگردید.

طبق مقاله کاری ارائه شده از دانشگاه MIT Sloan توسط پرفسور  پیر آزولای (Pierre Azoulay) و دانشجوی دوره دکترا دنیل کیم (Daniel Kim)، میانگین سن کارآفرینانی که شروع به کار شرکت‌ها را آغاز کرده و شروع به استخدام نیرو نموده اند، با داشتن حداقل یک مورد استخدامی دارای ۴۲ سال سن می باشد.

به گفته آزولای : "اگر شما چیزی نمی دانستید و  دو ایده یکسان داشتید، یکی از آن‌ها توسط یک شخص بسیار جوان و یکی توسط شخصی میان سال پیشنهاد شده بود و اگر می‌خواستید موفقیتتان را پیش‌بینی کنید، ریسک انجام کار با یک فرد میانسال جهت بهتر شدن اوضاع،  تنها چیزی هست که باید آن را ادامه دهید.

کیم و آزولای جهت یافتن وابستگی بین سن و کارآفرینی با مراجعه به دولت  ایالات متحده، بطور مشخص، داده های اداری بانک اطلاعاتی اداره سرشماری و برنامه اطلاعات صاحبان کسب و کار K1  اداره کل مالیات‌های درون مرزی ( IRS ) را مورد بررسی قرار دادند.
کارآفرین 20 ساله دروغ است
بین سال‌های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۴ ، کمتر از یک درصد شرکت های استارتاپی با عملکرد بالا توسط افراد با میانگین سنی ۲۰ سال راه اندازی شده بودند.

این تیم داده‌های حدود ۲.۷ میلیون نفر از افرادی کسب و کارهایشان را در بازه زمانی سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۴ راه اندازی کرده و روند استخدام حداقل یک نفر را ادامه داده بودند بررسی کردند. آنها علاوه بر بررسی سن میانگین کارآفرینی، همچنین دریافتند که در سرمایه گذاری‌های جدید با بالاترین میزان رشد، دارای بنیانگذارانی با میانگین سنی ۴۵ سال بوده‌اند.

محققان داده‌ها را ، به استخدام با تکنولوژی بالا، شرکت‌های پشتیبانی شده توسط VC و  شرکت های ثبت اختراع تقسیم کردند. در کل ایالات متحده، میانگین سن بنیانگذاران به ترتیب برای این تقسیم‌ها ۴۳ ، ۴۲ و ۴۵ سال بوده است.

آنها سن و استارتاپ‌ها را در ناحیه‌هایی مانند کالیفرنیا ، نیویورک ، ماساچوست و بخصوص دره سیلیکون (Silicon Valley) بررسی کردند. نزدیک‌ترین سن همه بنیانگذارها با عنوان "جوان” در  شرکت‌های پشتیبانی شده توسط VC بوده که میانگین سن ۳۹ سال در شهر نیویورک بوده است.

بطور مشابه، میانگین سن برای جوان‌ترین بنیان‌گذار بخش‌های فناوری که در این مورد حوزه مخابرات بی سیم مد نظر بوده، ۳۹ سال است.

کیم و آزولای، همچنین دریافتند، در صورتی که کارآفرینان، قبلا در یک بخش خاص استخدام شده بودند،  ۱۲۵ درصد موفق تر از زمانی بودند که کسب و کار خود را آغاز کردند.

در حالی که ممکن این امر به صورت یک شوک باشد، چیزی در حدود حداقل ۲۰ مورد از شرکت‌های تازه کار بررسی شدند که سرمایه داران به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی آنها بوده‌اند. به گفته کیم در اکونومیست، ایده لزوما نباید بسیار ادامه دار باشد.

به گفته او:”در این تئوری، ما می دانیم که با افزایش سن تجربه‌های بسیاری بدست می آیند. برای مثال ، مقدار زیادی از سرمایه انسانی را از طریق تجربه بدست می آورید. همچنین منابع مالی بیشتری را به تناسب افزایش سنتان و ارتباط های اجتماعی بدست می آورید که همه این‌ها به احتمال زیاد، شانس موفقیت شما را به عنوان یک کارآفرین افزایش می‌دهد”.

جاه طلبی و کارآفرینی

آزولای شرح داد که راه های دیگری درباره دریافت اطلاعات درباره بنیانگذاران و کسب و کارها از قبیل لینکدین وجود دارد. اما داده سرشماری نسبت به موارد دیگری که مدنظر دارید به حقیقت نزدیکتر می شوند. هر چیز دیگری یک نمونه انتخابی است.

به گفته وی، این فقط یک داده سرشماری نیست و مورد کلیدی تناسب داده سرشماری با سوابق اداره کل مالیات‌های درون مرزی ( IRS ) است. مردم قبلا به سرشمای دسترسی داشته‌اند، اما راهی برای تعیین کردن این که چه کسی کارمند است و چه کسی بنیانگذار، نداشتند. اما اکنون این اولین باری است که ما می توانیم این کار را انجام دهیم.

این تیم با بنجامین جونز، پرفسور دانشکده مدیریت کالج Northwestern University  و خاویر میراندا از اداره آمار همکاری کرد. دسترسی به داده K-1  فقط به محققان داخلی اداره آمار اعطا شده است.

قبل از غرق شدن در اطلاعات، محققان می‌بایست چندین چیز را از قبیل روشن ساختن خود اشتغالی و کارآفرینی و محدود کردن دامنه از تمامی شرکت‌ها به آنهایی که گرایش به رشد کردن داشتند را آدرس دهی می‌کردند.

بسیاری از کسب و کارها با نیت موفق شدن شروع به کار کرده‌اند، اما همچنان مانند یک خشک شکویی یا پیتزا فروشی کوچک مانده‌اند.

به گفته آزولای، هیچ چیز اشتباهی در این مورد وجود ندارد. اما شما در مورد کارآفرینی صحبت می کنید. آنچه می‌بینید تصویر شخصی است که سعی می کند چیزی را با گرایش رو به رشد در زمان شروع به کارش بسازد.

به گفته کیم، این نقطه شروع چیزی است که باید تنظیم شود. کارآفرینی را چگونه تعریف می کنید؟ روزی است که یک نفر را استخدام می کنید، روزی که با ایده خود به کاراژتان می آیید، یا روزی است که در یک شتاب دهنده ثبت نام می کنید؟

هیچ توافقی در مقررات چگونگی تعریف شما از یک کارآفرین وجود ندارد. این خود یک چالش بوده است. فرصتی‌هایی جهت ترکیب داده‌های آماری اداره کل مالیات‌های درون مرزی ( IRS ) داشته‌ایم که به ما اجازه می‌دهد تا در واقع مالکیت کسب و کار را که با افرادی که در روز اول تجارت هستند را دقیقا مشاهده کنیم.

چیزی که کیم و آزولای توانستند ردیابی کنند، نه تنها در روز اول وجود داشت، بلکه کارمندان تازه‌کار، غیر پایه‌ای و کارآفرینانی که در روز  اول تجارت خود هستند و همچنین آن‌هایی که مالک سهام بزرگ در شرکت هستند را متمایز می کند.

آزولای گفت: فکرم می کنم چیزی که در مقاله ما جالب است، این است که دو چیز  را بصورت همزمان مدیریت می‌کند: جهت یافتن بنیاگذاران و سن آنها، برای مجموعه‌ای از شرکت‌های جوان که به احتمال زیاد برای ایجاد جاه طلبانه چیزی معنی‌دار کار خود را شروع کرده‌اند.
کارآفرین 20 ساله دروغ است
همانطور که توسط خطوط افقی نمودار نشان داده شده است، استیو جابز و بیل گیتز شرکتهای مربوطه خود را در ابتدای دهه ۲۰ زندگیشان شروع کردند. اما سهام اپل و مایکروسافت زمانی اوج گرفت که هر دو آنها در دهه ۴۰ زندگیشان قرار داشتند.

کارآفرینی بهتر

چرا سن در کارآفرینی اهمیت دارد؟ این امر می تواند نتیجه انسانی، اجتماعی یا سرمایه مالی، ترکیبی از آن‌ها یا چیزی دیگر داشته باشد.

یک چیزی که سرشماری ندارد اطلاعات خوب بر روی تحصیلات است. ما نمی‌توانیم نام بنیانگذاران با مدرک دکترا یا تحصیلات دانشگاهی را بگوییم و در این مورد چیزی نمی‌دانیم. ما کمی درباره تجربه شما می‌بینیم.  با سن بیشتر و تحربیات بیشتر شما می‌دانید که چه در صنعت اتفاق می‌افتد و مشکلات را درک می‌کنید.

این درسی برای هر دوی بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران است. در حال حاضر بعضی از ایده‌هایی که مسحق بودجه هستند ممکن است به دلیل بنیانگذاران ۳۷ ساله‌ای که با عنوان "قدیمی و از تاریخ گذشته” برچسب زده شدند، دریافت نکنند.

این بدین معنی نیست که برخی از افراد جوانی که کسب و کارهای موفق بسیار قوی و بسیار بزرگ ایجاد کرده‌اند، وجود ندارند، اما همچنین بدین معنا نیستکه با توجه به سن نمی‌توانند بهتر شوند. برای مثال، بیل گیتز و جف بزوس، موفقیت‌های بیشتری در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی داشته اند.

درمورد ۲۰ ساله‌هایی که به دنبال آن هستند تا مارک زاکربرگ بعدی باشند، نباید از طریق داده‌ها دلسرد شوند و بجای آن باید مطمئن شوند که هنوز می توانند بصورت موفقیت آمیز بخشی از کارآفرینی بهبود یافته باشند.

اگر ۲۲ ساله هستید یا احتمالا یا فقط از یک برنامه MBA بیرون آمده‌اید و این دیدگاه اجتماعی وجود دارد که در حال حاضر نباید یک کارآفرین باشید، درباره آن دوباره فکر کنید. زیرا ممکن است ایده‌ای بزرگ داشته باشید اما مهارت‌ها یا تجربه‌ای جهت مطرح کردن واقعی این ایده نداشته باشید. درباره مسیرهای کاری به عنوان گزینه‌ها فکر کنید، نه فقط به عنوان مسیرهایی مطلق.

تعداد بازدید : 4

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تکراسا،تاریخ انتشار:16آذر1397،کد خبر: ---،techrasa.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین