پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران همچنان ادامه خواهد یافت اما رئیس جمهور آمریکا نیز آماده دیدار با رئیس جمهور ایران است.

شعار سال: «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف واشنگتن در افغانستان همچنان ایجاد صلح و خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که در آستانه رسیدن به توافقی با طالبان بودیم اما حمله کابل اشتباه بزرگی بود و مذاکرات با طالبان به عقب بازگشت.

وی همچنین افزود که کار و زار فشار حداکثری علیه ایران همچنان ادامه داشته اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده دیدار با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران است.

اورتاگوس درباره برخی گمانه زنی‌ها درباره میانجی‌گری کویت گفت هیچ اطلاعی درباره میانجی‌گری کویت درباره موضوع ایران نداریم اما از هرگونه تلاش دیپلماتیک استقبال می‌کنیم.

«استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز پنجشنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت:«[مایک] پامپئو [وزیر خارجه]، من و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اعمال راهبرد فشار حداکثری در قبال ایران هستیم».(جزئیات بیشتر)

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ در سازمان ملل گفت:«تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور با او (روحانی) وجود ندارد، اگر چه رئیس‌جمهور گفته است برای دیدار بدون پیش شرط آمادگی دارد».

دولت ترامپ از یک سال پیش به صورت یکجانبه و علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی و پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره توافق موردپسند آمریکا، فشارها به تهران را از طریق وضع تحریم‌های اقتصادی، لغو معافیت‌های نفتی و درج نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی، افزایش داد.

علی‌رغم ابراز تمایل آمریکا برای مذاکره با ایران، مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند تا زمانیکه واشنگتن سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر ندهد با این کشور وارد مذاکره نخواهند شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 شهریور 98، کد خبر: 13980622000004، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
فشار حداکثری فقط در ادبیات دولت مردهای آمریکا اثرش هست جای دیگه حس نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
حرف های آمریکا برای ایران تکراری شده است ، حرف جدید لطفا ....
ناشناس
Canada
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
0
مطمئنم دولت تن به این معامله ی ظاهری دل فریب خواهد داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین