پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
تیم ملی کشتی فرنگی با ۱۰ فرنگی‌کاران از فردا در میدان جهانی حاضر می‌شوند تا بتوانند در برابر حریفان سرسختی جهانی به سهمیه المپیک توکیو برسند.

شعار سال: مسابقات جهانی کشتی فرنگی از فردا ۲۳ شهریورماه سال جاری به میزبانی نورسلطان قزاقستان آغاز می‌شود و ۱۰ فرنگی‌کار کشورمان روی تشک می‌روند تا بتوانند در برابر نامداران دنیا،برای کشتی ایران نامی در خور و شایسته کسب کنند. ترکیب امسال کشتی فرنگی ایران در این دوره از رقابت‌های جهانی، تلفیقی از کشتی‌گیران باتجربه و جوان است. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان سال گذشته در جریان رقابت‌های جهانی نمایش بسیار ضعیفی داشت و از ۱۰ کشتی‌گیر اعزامی به این مسابقات، تنها مهدی علیاری توانست به نشان برنز برسد، البته نشان برنز علیاری هم در شرایطی به دست آمد که حریفش در تشک حاضر نشد و از همین روی مدال برنز به او رسید.

به هر روی پس از کسب نتیجه ضعیف فرنگی‌کاران کشورمان که با علی اشکانی رقم خورد، او از تیم ملی کنار گذاشته شد و آقای خاص کشتی فرنگی ایران دوباره بازگشت. محمد بنا پس از اتفاقات ریو که نتایج ضعیفی کسب کرد، از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کنار رفت و دوباره سال گذشته زمان سرپرستی بنی‌تمیم در فدراسیون کشتی هدایت گوش‌شکسته‌ها را برعهده گرفت.

بنا و شاگردانش ماه‌هاست در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی هستند تا برای آوردگاه جهانی با دست پر روی تشک بروند. البته ناگفته نماند به دلیل عدم پشتوانه‌سازی که معمار کشتی فرنگی بارها به آن تأکید کرد و همچنین مصدومیت و دور بودن از شرایط آمادگی برخی کشتی‌گیران، بنا مجبور شد از برخی کشتی‌گیران جوان و جویای نام استفاده کند.

رقابت‌های جهانی امسال از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و همچنین پنجم مشترک سهمیه المپیک توکیو اختصاص داده می‌شود از همین روی شاگردان بنا در تلاش هستند در این مأموریت سخت و نفس‌گیر علاوه بر نمایش قابل قبول، همچنین عناوینی کسب کنند که جواز المپیکی شدن خود را به دست بیاورند.در ادامه به بررسی شاگردان بنا می‌پردازیم:

در وزن ۵۵ کیلوگرم: پوریا ناصرپور قبل از انتخابش به عنوان مسافر جهانی، با نظر کادر فنی به تورنمنت گرجستان اعزام شد و به مدال طلای این رقابت‌ها رسید.ناصرپور در رقابت‌های نوجوانان جهان در ۲۰۱۴ به مدال برنز رسید و در سال ۲۰۱۳ هم در مسابقات نوجوانان جهان عنوان هشتمی را کسب کرد.

این کشتی‌گیر در مسابقات آسیایی نوجوانان هم به مدال برنز رسید، در سال ۲۰۱۸ در رده جوانان در مسابقات آسیایی به نشان طلا رسید و در مسابقات جوانان جهان هم طلایی شد. او با این کارنامه قابل قبول از کشتی‌گیرانی است که بنا به او اعتماد کرده و قرار است در جهانی روی تشک برود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی و شیرزاد بهشتی راهی تورنمنت گرجستان شدند تا سرمربی از بین این دو نفر یک کشتی‌گیر را برای جهانی انتخاب کند.در این مسابقه هر دو کشتی‌گیر به مدال برنز رسیدند اما قرعه به نام نجاتی افتاد و او راهی جهانی شد.

نجاتی در سال ۲۰۱۸ در رده جوانان جهان به مدال نقره رسید. در مسابقات آسیایی جوانان هم برنزی شد. در رده نوجوانان در مسابقات آسیایی و جهانی به دو مدال برنز رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات جهانی در این وزن است. او در کارنامه خود در رده جوانان جهان مدال برنز دارد.همچنین در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، به مدال طلا رسیده است.

در وزن ۶۷ کیلوگرم: حامد تاب در تورنمنت تفلیس توانست به نشان طلا برسد و اعتماد کادر فنی برای اعزام او به مسابقات جهانی را جلب کند.او از کشتی‌گیران جوان تیم است و در مسابقات جام وهبی امره نشان طلا کسب کرده است.

در وزن ۷۲ کیلوگرم: قرعه به نام امین کاویانی‌نژاد افتاد. این وزن یکی از پرحاشیه‌ترین وزن‌ها بود، چرا که در کنار کاویانی‌نژاد، محمدرضا گرایی حضور داشت که شانس اول دوبنده تیم ملی محسوب می‌شد اما در نهایت انتخاب بنا کاویانی‌نژاد شد.

کاویانی‌نژاد در سال ۲۰۱۷ در مسابقات جوانان جهان به نشان طلا رسید.در رده امیدها هم مدال برنز کسب کرد.در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جوانان جهان باز هم به نشان طلا رسید. در سال ۲۰۱۵ هم در مسابقات نوجوانان جهان مدال طلا را کسب کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم: در این وزن محمدعلی گرایی با شکست پژمان پشتام توانست به دوبنده تیم ملی برسد.گرایی در کارنامه خود در مسابقات جهانی به مدال برنز رسیده است و در بازی‌های آسیایی طلا کسب کرده است. او یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در این وزن است و محمد بنا حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

در وزن ۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی یکی از چهره‌های شناخته شده و البته پرحاشیه و پرافتخار کشتی ‌فرنگی است. او در کارنامه خود مدال طلا، برنز جهان و همچنین برنز المپیک را دارد. او پس از دو سال دوری و درگیر حواشی چندماهی است زیر نظر بنا تمریناتش را شروع کرد تا در سال‌های پایانی عمر قهرمانی‌اش به مدال خوش‌رنگ جهانی برسد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری توانست با کسب مدال طلا در تورنمنت گرجستان نظر بنا را جلب کند.طاهری سه مدال آسیا، نقره و برنز جوانان جهان و همچنین طلای نوجوانان جهان را در کارنامه خود دارد و برای نخستین بار است که در میدان جهانی در رده بزرگسالان روی تشک می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی در تورنمنت گرجستان خوش درخشید و با اعتماد بنا برای نخستین بار در میدان جهانی در رده بزرگسالان روی تشک می‌رود. او در مسابقات جوانان جهان و رقابت‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ به مدال طلا رسیده و همچنین در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا باز هم طلایی شده است.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسم منجزی نماینده ایران خواهد بود.منجزی طلای آسیا را در کارنامه خود دارد و در این وزن قرار است با غول‌های جهان کشتی بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 22 شهریور 98، کد خبر: 415226، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
بنا خیلی کارش درسته این بار هم به امید خدا دست پر برمیگرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین