پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۷۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳
هاتف علیمردانی با تأکید بر لزوم بالا بردن کیفیت آثار سینمایی معتقد است نباید با ساخت آثار ضعیف اعتماد مردم نسبت به سینما را از بین ببریم.

شعارسال: هاتف علیمردانی، در ارتباط با وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی گفت: نیمه دوم سال به مراتب وضعیت بدتری خواهد داشت. ورودی و خروجی ما با یکدیگر همخوانی ندارد. درحال حاضر تعداد فیلم‌ها بیشتر شده و بعضی از این‌ها پتانسیل اکران را ندارند و در واقع فرصت را می‌سوزانند و فیلم هایی که پتانسیل خوبی برای اکران موفق دارند پروانه نمایش نمی‌گیرند.

علیمردانی خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که چندین سال در انتظار پروانه نمایش بودند این روزها اکران می‌شوند. مدتی که از ساخت اثر می‌گذرد باعث می‌شود زمان اکران بسوزد، فیلم کهنه شود و نتیجه‌ای که حاصل می‌شود بی‌اعتمادی مخاطب است.

کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» اظهار داشت: هنگامی که مردم نسبت به کیفیت آثار بی اعتماد شوند به سینما نمی‌روند و سی دی فیلم‌ها را خریداری نمی‌کنند و این اتفاق باعث کوچکتر شدن سبد فرهنگی مردم می‌شود و باتوجه به وضعیت معیشتی مردم سبد فرهنگی اولین چیزی است که حذف می‌شود. بنابراین باید منتظر روزهای بدتری باشیم.

این کارگردان تصریح کرد: وقتی تولیدات بالا می‌رود کیفیت کاهش پیدا می‌کند، بیشتر فیلم‌های سینمایی در حد واندازه تله فیلم هم نیستند و کیفیت نازل آثار سینمایی باعث می‌شود مردم از فیلم دیدن منصرف شوند. بنابراین یادمان باشد اگر می‌خواهیم سینما زنده باشد باید کیفیت آثار را بالا ببریم.

وی در ادامه اظهار داشت: در سینمای جهان اگر کارگردانی فیلمش نفروشد برای ورود دوباره‌اش به چرخه اکران فیلم جدیدش، باید 5 سال صبر کند اما در سینما ایران به دلیل معیوب بودن چرخه اکران این قانون وجود ندارد اگر فیلمسازی 10 فیلم بسازد و نفروشد فیلم‌های بعدی هم اکران میشود، فیلمسازی که فیلمش نمی‌تواند فروش قابل قبولی داشته باشد، باید کنار گذاشته شود.

کارگردان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» در ادامه گفت: در مورد شورای صنفی و تصمیمات‌شان نمی‌توان به راحتی صحبت کرد به عقیده من شورای صنفی ما الان در سالم‌ترین و بهترین دوره کاری خودش است. ما باید خودمان و تولیدات را اصلاح کنیم و زمانی که آثار ضعیف ارائه دهیم هیچ ارگان مربوطه‌ای مانند شورای صنفی و یا وزارت ارشاد کاری از دستش بر نمی‌آید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22شهریور1398 ، کدخبر: 896117: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
خیلی وقته که از بین رفته. سینما شده یک تاریک خونه برای پر کردن چند ساعت وقت. نه محتوا داره نه نحیط فرهنگی محسوب می شه . نه اموزش می ده نه ............. . واقعا کارکرد سینما چیه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
کیفیت فیلم های سینمایی بدتر شده و اصلا نمایشنامه های جالبی ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
اعتماد مردم به سینما مدت هاست از بین رفته آمار فروش کاملا گویاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین