پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲
رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان به طور صد در صد اجرا نمی‌شود از برخورد با متخلفین و پیگیری اجرای این قانون خبر داد.

شعارسال: ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در ۲۰ اردیبهشت سال 95 به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید و قانون اصلاح منع به کارگیری بازنشستگان طی سال 97 در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از آن مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت. این قانون در تاریخ 6 شهریور 97 به همه دستگاه‌های اجرایی دولت ابلاغ شد. طی سال گذشته و پس از ابلاغ این قانون بسیاری از مدیران از پست‌های خود کنار گذاشته شدند و برخی دیگر داوطلبانه از خدمت انصراف دادند. با این وجود به نظر می‌رسد این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود چراکه بسیاری از بازنشستگان همچنان در پست‌های خود باقی مانده‌اند. از سوی به عقیده برخی افراد، به روح این قانون توجه کمی شده است چراکه این قانون درصدد بود جوانان جایگزین بازنشستگان شوند و بدین ترتیب روش‌های مدیریتی خلاقانه در کشور حاکم شود اما جایی این قانون به سخره گرفته می‌شود که فردی با سن کمتر (البته بازنشسته) جای خود را به فردی با سن بیشتر (البته شاغل) می‌دهد. در این رابطه و درخصوص وضعیت اجرای این قانون در حال حاضر به سراغ سیدفرید موسوی، رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، رفتیم.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان صد در صد اجرا نشده است

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در رابطه با حضور برخی افراد بازنشسته در بدنه دولت گفت: بعضا برخی افراد از ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده می‌کنند و به ادامه فعالیت خود می‌پردازند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این انتقاد که به جز چند مدیر تغییر خاصی در جوان سازی سیستم‌های اجرایی رخ نداده، اظهار کرد: در این که گفته شود اتفاقی پس از تصویب این قانون نیفتاده است، مخالف هستم. می‌توان گفت قانون منع به کارگیری بازنشستگان صد در صد اجرا نشده است.

او افزود: عده‌ای از دوستان، قبل از تصویب به دنبال این بودند که بگویند این قانون اشتباه است و همه شعارهایی که برای جوان‌گرایی داده شده توصیه اخلاقی بوده است. برخی دیگر به دنبال این بودند حرف خودشان را اثبات و خطاها را بزرگنمایی کنند و این جو به نوعی انعکاس پیدا کند که اتفاقی نیفتاده در صورتی که تعدادی معاون وزیر، استاندار و شهرداران یک شبه جا به جا شدند.

تخلف در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان

موسوی تصریح کرد: یکسری تخلفاتی هم دراجرای قانون داریم. مثل این است که می گوئیم عبور از چراغ قرمز ممنوع است اما افراد خلافکاری هم وجود دارند که از چراغ رد می‌شوند. افراد تخلف می‌کنند نه اینکه قانون اشتباه باشد.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این قانون برای افشانی، شهردار سابق تهران، آمده است، گفت: هر کسی می‌گوید این قانون برای من آمده است. 32 استاندار مشمول آن شده‌اند و برای بقیه اجرا شده است. این قانون قبل از آقای افشانی نوشته شده بود و حتی زمان انتصاب ایشان هم گفتیم چنین قانونی در مجلس هست و آن زمان هم منتشر شد.

متخلفین به سازمان بازرسی کل کشور معرفی خواهند شد

وی تاکید کرد: این قانون برای فرد خاص و برای جناح خاص نوشته نشده بود و مطالبه نسلی بود. سال‌ها برخی آقایان و خانم‌هایی که مشمول شدند برای لزوم توجه به جوانان بارها و بارها نطق‌هایی داشتند و نطق‌هایشان را ارائه دادند و به هر حال روز عمل هم رسید.

موسوی در رابطه با نحوه اجرای کامل قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفت: متخلفین به سازمان بازرسی کل کشور معرفی شده و دیوان محاسبات پیگیری خواهد کرد و شرایط بسیاری از افرادی که ادعا می‌کنند مشمول نمی‌شوند، بررسی خواهد شد.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما با این قانون نمی‌گوئیم هر کسی بازنشسته است باید خانه‌نشین باشد، اظهار کرد: یکسری دستگاه‌ها و پست‌ها مشخص شده‌اند که بازنشستگان می‌توانند فعالیت داشته باشند. همچنین یکسری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده که بازنشستگان در آن جا هستند و برخی بازنشستگان 60 ساعت می‌توانند فعالیت کنند و برخی افراد دیگر از قراردادها خبر ندارند و تصور می‌شود بازنشستگان از قانون پیروی نمی‌کنند.

مشمولین برای صندلی‌ها دست و پا نزنند

وی با تاکید بر لزوم استفاده از بازنشستگان گفت: باید از تجربه بازنشستگان بهره‌مند شویم. بخشی از این انتقادها ناشی از ناآگاهی است و بخشی دیگر تخلفاتی است که دستگاه‌های نظارتی ما بر حسب وظیفه‌شان بررسی می‌کنند که این قانون اجرا شود.

موسوی افزود: همه قوانین که تصویب می‌شود به این معنا نیست که صد در صد اجرا می‌شوند بلکه تخلف‌هایی وجود دارد. به هر حال باید برخورد کنیم و از افراد انتظار است که وقتی خودشان می‌دانند مشمول می‌شوند دست و بال برای این صندلی‌ها نزنند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی مشمولین بازنشستگی تصریح کرد: برخی از مشمولین، همان افرادی هستند که بارها و بارها سخنرانی در خصوص حضور جوانان داشتند. آن‌ها می‌گفتند که جوانان آینده کشور برای شماست و کمربندها را ببندید و از این حرف‌ها زده می‌شد.

مشمولین بازنشستگی به حرف‌های گذشته خود عمل کنند

وی اضافه کرد: انتظار داریم برخی از مشمولین بازنشستگی برای حرف خودشان احترام قائل باشند. قانون برای برخی از این دوستان گویی محلی از اعراب ندارد.

موسوی در پایان گفت: البته از کمیسیون اجتماعی مجلس هم درخواست داشتیم تا گزارشی برای اجرای قضیه را پیگیری کنند؛ تذکری در صحن علنی مجلس ارائه دادم و امیدوارم دوستان کمیسیون اجتماعی هم سریعا این قضیه را در دستور کار قرار بدهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22شهریور1398 ، کدخبر: 896642: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
اجرای قانون و اول از خودشون شروع کنند ، چند نفر از مسئولین بالادست چند شغله و بازنشسته هستند ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین