پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
با مروری بر نقشه جغرافیایی استان زنجان به نام شهرستانی می‌ر‌سیم که قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد. این شهرستان با نام طارم شناخته می‌شود و در شمال استان زنجان قرار گرفته است. شهر آب‌بر در مرکز شهرستان طارم قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به امامزادگان هاشم و عوف (ع)، امامزاده جعفر (ع)، منطقه توریستی خانسر و جورکان و آتشکده پیرهمدان اشاره کرد.
شعار سال: با مروری بر نقشه جغرافیایی استان زنجان به نام شهرستانی می‌ر‌سیم که قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد. این شهرستان با نام طارم شناخته می‌شود و در شمال استان زنجان قرار گرفته است. شهرستان طارم از ۳ بخش، ۵ دهستان و ۲ شهر تشکیل شده است. شهر‌های شهرستان طارم با نام‌های آب‌بر و چورزق شناخته می‌شوند.

شهرستان پر رمز و راز طارم در استان زنجان

شهرستان پر رمز و راز طارم در استان زنجان
شهر آب‌بر در مرکز شهرستان طارم قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به امامزادگان هاشم و عوف (ع)، امامزاده جعفر (ع)، منطقه توریستی خانسر و جورکان و آتشکده پیرهمدان اشاره کرد.

افرادی که به شهر آب‌بر سفر می‌کنند می‌توانند ره‌آوردهایی چون زیتون، سیر، پیاز، زیتون پرورده، انجیر، انار، برنج، سبد، قالی، گلیم، جاجیم، لباس‌های سنتی آذری، انگور و جارو را برای اقوام و دوستانشان تهیه کنند.

شهرستان پر رمز و راز طارم در استان زنجان

شهرستان پر رمز و راز طارم در استان زنجان

اگر قصد سفر به شهر چورزق را دارید باید بدانید این شهر در مرکز بخش چورزق شهرستان طارم قرار گرفته است. از ره‌آورد‌های این شهر می‌توان به زیتون، هلو، انار، سیب زمینی، سیر، پیاز، سیر و سایر محصولات زراعی و باغی اشاره کرد.

شهر چورزق در گذشته با نام شورزه شناخته می‌شد.

از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طارم می‌توان به روستا‌های توریستی شیت، هزاررود، ولیدر، زاچکان و جوجرگان اشاره کرد. روستای شیت هر ساله با جذابیت‌های طبیعی و تاریخی، چون چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، سنگ‌های دختر و پسر، امامزاده سید محمد ماهوری شیت گردشگران زیادی را به سوی خودش می‌کشاند.
شهرستان پر رمز و راز طارم در استان زنجان

آتشکده تشویر، آتشکده پیر همدان، غار بزرگ خرمنه سر در روستای ده بهار، آتشکده سانسیز، آتشکده الزین، آتشکده پیر چم، روستا باستانی قوهیجان، آتشکده گیلانشهر و آتشکده گنبه‌تبر هزاررود جاذبه‌های گردشگری دیگر شهرستان طارم هستند.

در اینجا باید از قلعه درام، قلعه سانسیز، قلعه شیت، تپه باستانی منجوق داغی روستای جزلاندشت، قزل قلعه، گورقلعه آب‌بر و باغ و عمارت منصور خان ته دره‌ای نیز نام برد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:22شهریور1398،کدخبر:7066734،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین