پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۲۸۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲ تا ۳ درصد دانشجویان سراسر کشور درگیر موضوع اعتیاد هستند.
شعارسال: منصور غلامی در همایش یاریگران زندگی و همینطور همایش فصلی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور اظهار داشت: قطعا پیشگیری ارزان‌تر از درمان است و باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت بگیرد؛ و اگر تمرکز ما در حوزه آموزش باشد، قطعاً شاهد اقدامات مفیدتری در حوزه مبارزه با موادمخدر خواهیم بود.

وی افزود: امروزه براساس بعضی از کنجکاوی‌ها، جوانان به سمت مصرف موادمخدر می‌روند و دانشجویانی نیز داریم که بعضاً به سمت مصرف مواد مخدر رفته‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پدیده مصرف مواد مخدر جهانی است، گفت: نحوه رویکرد‌ها و برخورد با این موضوع می‌تواند منجر به بروز نتایج مختلفی شود.

وی گفت: در حال حاضر تعداد نسبی دانشجویان مرتبط با مواد مخدر کمتر از میانگین جامعه است و ما به همان تعداد اندک نیز توجه داریم و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده‌ایم.

غلامی تأکید کرد: ما در حال تدوین یک برنامه جدی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، دانشجویانی که دارای اعتقادات مذهبی و دینی بوده‌اند، کمتر درگیر موضوع مواد مخدر شده‌اند و در پایش‌های صورت گرفته در پنج گروه هفده عامل را در محیط‌های دانشجویی در خصوص مواد مخدر شناسایی کرده‌ایم که از جمله آن عوامل فردی، اجتماعی، محیطی و همسران آنهاست.

او افزود: در حال حاضر ما توجه جدی‌ای به طرح یاریگران اجتماعی داشته‌ایم و این طرح به دانشگاه‌ها وارد شده است. ما ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌ایم که ۱۷ هزار نیز عضو دارد.

غلامی بیان داشت: همه دستگاه‌ها باید به موضوع مواد مخدر توجه جدی داشته باشند و این موضوع را در اولویت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانشجویان کشور درگیر کانون‌های دانشجویی هستند و در زمینه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی نیز اقدامات را انجام داده‌اند و معمولاً در محیط‌های دانشجویی تلاش این است که در پایگاه‌های دانشجویی مسائل را حل و فصل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما در دانشگاه‌ها برخورد‌های انضباطی را محدود کرده‌ایم، اما عموما به دنبال رفع بیماری و مشکل هستیم.

غلامی در ادامه در جمع خبرنگان نیز اظهار داشت: ۲ تا ۳ درصد دانشجویان کشور درگیر اعتیاد هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1398 ، کدخبر: 188159 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
به نظرم این آمار خیلی نمیشه بهش اعتماد کرد در همین دانشگاه ما آمار خیلی بالاتر از این حرفاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
تا منظورتان از اعتیاد چی باشد اگر سیگار و قرص باشه که قطعا آمار به جرات چندین برابر این ارقام هستش ؛ زیرساخت ها باید درست بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
1
شمردین یا خود اظهاریه؟
ناشناس
Germany
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
چقدر بده که شاهد باشیم دانجو و جوان این مملکت معتاد باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین