پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۳۱۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
درحالی که ناظران آگاه جهانی و سیاستمداران درایران و آمریکا و سایر کشورها با چشمهایی باز و گوش هایی تیز، تنها به دگرگونی های سیاسی خاورمیانه نگاه می کنند و اخبار این تحولات را می شنوند سرمایه گذاران نفت در امریکا درژرفای این تحولات دنبال بیرون کردن ایران وتا اندازه ای عربستان از بازار نفت را به طور حساب شده دنبال کرده و رویای صادرکننده نخست نفت جهان را به واقعیت تبدیل می کنند.
شعارسال: کارشناسان باوردارند با طولانی تر شدن تحریم نفت ایران و با توجه به اینکه شرکتها و کشورها ترجیح می دهند تقاضای خود را به بازاری ببرند که بتواند ثبات درعرضه را تضمین کند احتمال جایگزینی دایمی نفت آمریکا دربازار کره جنوبی و ژاپن وجوددارد. برای اثبات این ادعا به دوخبر زیرتوجه کنید:

1- نفت آمریکا درکره جنوبی

منابع آگاه بین المللی گزارش داده اند با توقف صادرات نفتی ایران، کره جنوبی در ماه اوت خرید نفت از آمریکا را افزایش داد.در پی لغو معافیت‌های نفتی آمریکا به هشت مشتری نفت ایران، کره جنوبی در ماه گذشته میلادی خرید نفت از ایالات متحده را افزایش داد.آمار گمرکات کره جنوبی نشان می‌دهد واردات نفت این کشور از آمریکا در ماه اوت به ۱.۴۳ میلیون تن در روز رسید که به نسبت سال گذشته افزایشی بالغ بر ۸۸۷ هزار تن داشته است.کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است اعلام کرده می‌خواهد این روند خرید نفت از آمریکا را ادامه دهد.کره جنوبی یکی از هشت مشتری عمده نفت ایران بود که معافیتی موقت از آمریکا دریافت کرده بود اما با پایان این معافیت، از ماه مه نفت جدیدی از ایران خریداری نکرد.از آغاز ژانویه سال جاری تا ماه اوت صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۲۳۲ هزار ۷۲۳ تن یا ۵۴ هزار و ۸۰۲ بشکه در روز بود.

2 - حمله یمن و آمادگی آمریکا برای تامین نفت جبران

یک سخنگوی وزارت انرژی آمریکا روز شنبه ۲۳ شهریور اعلام کرد، به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان، ایالات متحده آماده است تا در صورت لزوم از ذخایر اضطراری نفتی خود برای جبران کمبود عرضه نفت به بازار جهانی استفاده کند.به گزارش رویترز، شیلین هینز، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اظهار داشت: ریک پری، وزیر انرژی آماده است در صورت لزوم از منابع نفتی استراتژیک نفت کشور برداشت کرده تا از هرگونه اختلال در بازارهای نفت در نتیجه این اقدام تجاوزکارانه جلوگیری شود.شیلین هینز در ادامه گفته است: ریک پری به مدیران وزارت انرژی آمریکا دستور داده که با آژانس بین المللی انرژی (IEA) همکاری کنند تا در صورت لزوم گزینه‌های بالقوه موجود برای اقدام جهانی در نظر گرفته شود.آژانس بین المللی انرژی هم روز شنبه در توییتی اعلام کرد که با مقامات سعودی و سایر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در تماس است و هم اکنون نیازهای بازارها به خوبی تامین می شود.

پپیش بینی سال 1394

مرکز امنیت نوین آمریکا در زمان قدرت گرفتن دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی امریکا گزارشی با عنوان "بسط قدرت آمریکااستراتژیهایی برای بسط قدرت نقش آفرینی آمریکا در نظم جهانی رقابت آمیز" تهیه کرد. در این گزارش که بخش های متنوعی دارد بخشی هم به اقتصاد و انرژی اختصاص دادهشده است و با صراحت تبین شده است که ایالات متحده آمریکا در سالهای آتی بازیگر اصلی در سمت عرضه انرژی خواهدبود. تهیه کنندگان گزارش تاکید کرده اند" بازارهای انرژی جهانی هم به طرز چشمگیری در حال تغییر هستند. انقلاب انزرژی در ایالات متحده آمریکا استفاده از فناوری حفر افقی و شکست هیدرو یک نفت و گاز موجب دگرگونی در پویایی بنیادین صنعت شده است.در حالی که انرژی تا قبل از دهه 1971باعث تعهدات و مسئولیت های استراتژیک ایالات متحده می شدامروزه به طور فزاینده ای انرژی باعث برتری اسزتراتژیک آن شده است. منابع اضافی انرژی به آمریکا این فرصت را میدهد زمانی که منابع جهانی رو به کاهش هستند به عنوان یک بال نیرومند و حتی اگر اجازه داده شود به عنوان یک کشور صادرکننده انرژی عمل کند.منابع گاز ارزان سوخت مورد نیاز صنایع را تأمی و به نسبت زغال سنگ کربن کمتری متصاعد می کنند.تحولات در بازارهای انرژی همه و همه باعث برتری استراتژیک آمریکا می شوند که می تواندمنجربه افزایش قدرت این کشورشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 24 شهریور 1398 ، کدخبر: 461247 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
تمام این بازی های سیاسی هم برای فروش نفت و اسلحه است اگر نه ایران ریگی به کفشش نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
1
نفت آمریکا توان و حجم صادرات کافی را ندارد
ناشناس
France
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
0
امریکا چند نوع گزینه نفتی دارد. نفت استخراجی از چاه، نفت ذخیره احتیاطی برای شش ماه و نفت معدنی قابل استخراج از شن و سنگ.
هر سه نوع برای مصرف داخلی شاید کفاف بدهد. نمی تواند ان را صادر کند. چون کشورهای اطرافش، همه نفت دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
نفت به زودی ارزش سوختی خود را از دت داده و گرایشات پتروشیمی، دارویی و همانند آنها می گیرد. تامین انرژی به سمت گاز، انرزی های پاک و انرژی الکتریکی خواهد رفت. لذا بحث کردن در این خصوص بی فایده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
این یانکی بی سر و پا، عدد این حرف ها نیست. یک موشک شلیک شد توی عربستان،صادرات روزانه 5 میلیون بشکه نفت رفت روی هوا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین