پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۳۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلالان در بازار چادر مشکی نابسامانی ایجاد کرده‌اند، گفت: کمیسیون فرهنگی به این حوزه ورود کرده و با حدیت این موضوع را مورد نظر قرار می دهد. سیده فاطمه ذوالقدر در این خصوص گفت: نشست شورای سیاست گذاری چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی که از ۱۵ شهریور به مدت یک ماه برپا خواهد بود، در دهم شهریور در مرکز پژوهشهای راهبردی اتحادیه پوشاک تهران برگزار شد. در این جلسه رئیس اتحادیه پوشاک تهران، مدیر اصناف و دبیر شورای مذکور، رئیس مرکز پژوهش این شورا، نماینده صدا و سیما و دیگر مسئولان ذیربط حضور داشتند.

شعار سال: سیده فاطمه ذوالقدر در این خصوص گفت: نشست شورای سیاست گذاری چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی که از ۱۵ شهریور به مدت یک ماه برپا خواهد بود، در دهم شهریور در مرکز پژوهشهای راهبردی اتحادیه پوشاک تهران برگزار شد. در این جلسه رئیس اتحادیه پوشاک تهران، مدیر اصناف و دبیر شورای مذکور، رئیس مرکز پژوهش این شورا، نماینده صدا و سیما و دیگر مسئولان ذیربط حضور داشتند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: هدف اصلی اتحادیه پوشاک تهران از برگزاری این نمایشگاه ها، صیانت از عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر به تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برافراشتن پرچم عاشورا جهت زنده نگه داشتن ارزشهای معنوی، مذهبی و فرهنگی عاشورایی است.

ذوالقدر تاکید کرد: موضوع مهمی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت موضوع چادر مشکی بود، طبق آماری که در دست داریم کارخانه تولید کننده چادر شهرکرد که زیر نظر بنیاد مستضعفان است در سال ١٠ میلیون متر و کارخانه کرپ‌ناز روزی ٥٠ هزارمتر پارچه چادری تولید می کنند، ولی متاسفانه نظارتی بر توزیع این محصولات و رساندن به دست مصرف کننده وجود ندارد و این موضوع موجب سوء استفاده دلالان شده است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طریق کمیته فرهنگی به این موضوع ورود کرده و با جدیت بر این حوزه نظارت خواهد کرد، موضوع این است که قیمت پایه کارخانه ٨٠ الی ١٠٠ هزارتومان است ولی به دلیل سوء استفاده دلالان تا قیمت ٥٠٠ هزارتومان هم به دست مصرف کننده می رسد، موضوع مورد توجه دیگر این است که گاها پارچه ای که در ایران تولید می شود با مارک خارجی به بازار ایران عرضه می شود، این موارد لزوم نظارت را افزایش می دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: قرار است در این نمایشگاه پارچه چادر مشکی نسبت به نیاز بازار با قیمت بازار در قالب قواره و توپ توزیع شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه لباس عاشورایی در این نمایشگاه به صورت بسیار ویژه ای مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: فرهنگ لباس عاشورایی صرفاً عرضه لباس مشکی نیست و در حقیقت ترویج عفاف و حجاب در قالب پوشاک متعارف است که بخش اعظمی از آن را در این ایام لباس مشکی در بر می گیرد. گاهاً دیده شده استفاده از نمادهای عاشورایی به صورتی نامتعارف و به دور از شأن ارزشهای عاشورایی و فرهنگ و مکتب امام حسین (ع) بوده است لذا تأکید شده است با هوشیاری باید مراقب اینگونه اقدامات و تحرکات که بیشتر به صورت ناآگاهانه اتفاق می افتد باشیم تا رسالت برپایی نمایشگاه به درستی انجام شود و خدشه ای به آن وارد نشود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 23 شهریور 98، کد خبر: 98062310728، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
بگیر بودید تا الان جلوشو گرفته بودید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین