پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه شهردار یاسوج و جمعی از مسوولان پیش از ظهر امروز از سایت بازیافت زباله دوپشته دشت‌روم بازدید کردند.در این بازدید شهردار یاسوج ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت کارخانه بازیافت در این محل گفت: اسفندماه سال گذشته با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عملیات احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج و حومه کلنگ زنی شد.

شعارسال: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری دستگاه‌های کم‌کار در روند احداث کارخانه زباله را به دادگستری معرفی کند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه شهردار یاسوج و جمعی از مسوولان پیش از ظهر امروز از سایت بازیافت زباله دوپشته دشت‌روم بازدید کردند.

در این بازدید شهردار یاسوج ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت کارخانه بازیافت در این محل گفت: اسفندماه سال گذشته با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عملیات احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج و حومه کلنگ زنی شد.

نستهن مقدم بیان کرد: سایت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله شهر یاسوج در زمینی به مساحت 23 هکتار است که این کارخانه در 6 هکتار آن احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوضچه‌های تبخیر شیرآبه‌های زباله نیز در طراحی این کارخانه دیده شده است.

این مسوول با اشاره به دغدغه مجموعه شهرداری و شورای دور پنجم برای ساخت این کارخانه ادامه داد: چندین مرحله آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار در روزنامه های پرتیراژ کشور برای ساخت این کارخانه انتشار یافت که استقبالی نشد و اکنون که یک سرمایه گذار بومی ورود کرده است، نیاز به حمایت جدی تر دارد.

وی گفت: پس از تصویب کلیات کارخانه بر اساس توافقات صورت گرفته با سرمایه‌گذار، کلنگ‌زنی انجام شد و کار جانمایی و تسطیح زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم آغاز شده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تعیین جزئیات فنی در کارگروه پسماند استان، کار احداث و راه اندازی کارخانه در مدت زمان 6 ماه انجام خواهد گرفت.

نستهن مقدم با بیان اینکه کارخانه‌ای که در این محل پیش بینی شده است، با قابلیت‌های بالا و تجربه کارهای گذشته است، گفت: ورودی روزانه 400 تن خواهد بود که می‌تواند پاسخگوی نیاز شهر یاسوج و سایر مناطق استان باشد.

جدیت دستگاه‌های استان برای ساخت کارخانه زباله

وی ادامه داد: شهرداری یاسوج همه تلاش خود را برای ساخت این کارخانه انجام خواهد داد اما انتظار داریم که همه فشار بر روی شهرداری نباشد و سایر دستگاه‌ها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه پسماند نیز مساعدت و جدیت برای ساخت این کارخانه داشته باشند.

مقدم تاکید کرد: بر اساس قولی که پیمانکار داده است در صورت مهیا شدن زیرساخت های لازم این کارخانه در مدت 6 ماه راه اندازی می شود و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: به پیمانکار تاکید کردیم که سهمیه ویژه‌ای از اشتغال این کارخانه به جوانان بومی روستاهای اطراف اختصاص داده شود.

نظارت دادگستری بر روند ساخت کارخانه بازیافت زباله

در ادامه رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر جایی حقوق عامه مردم باشد ورود خواهیم کرد و ساخت کارخانه بازیافت که با سلامت و بهداشت مردم سر و کار دارد را نیز جز حقوق عامه مردم می‌دانیم.

حسن نگین‌تاجی افزود: با همتی که می‌بینیم کار انجام خواهد شد و بر روند اجرای کار نیز نظارت مستمر خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان با شهرداری یاسوج، بیان داشت: برای احداث این کارخانه لازم است عزم و اراده جدی باشد و از شهرداری می‌خواهیم هر دستگاهی که در این زمینه همکاری ندارد را معرفی کند.

نمونه برداری‌های منظم آب و فاضلاب از دوپشته صورت می‌گیرد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: نمونه برداری‌های منظم آب و فاضلاب از این منطقه صورت می‌گیرد.

علی داوودی‌مهر بیان کرد: شهردار یاسوج با جدیت کار را دنبال می کند و آب منطقه ای نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

سنگ تمام شهرداری یاسوج برای احداث کارخانه

پیمانکار کارخانه بازیافت زباله یاسوج نیز گفت: شهرداری یاسوج برای ساخت این کارخانه سنگ تمام گذاشته است و دفتر امور شهری استانداری نیز با جدیت پیگیر مسائل است.

عدالت‌نسب گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های آب و برق و گاز بر اساس وعده‌ای که دادیم در مدت 6 ماه خط تولید کارخانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس در این بازدید، دهراب پور نائب رئیس شورای شهر، کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد حضور داشتند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار: 24 شهریور1398،کدخبر:13980624000690 ،www.farsnews.com/kohgiluyeh-boyerahmad

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین