پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲
آمارها حاکي از آن است، در حالي که ميانگين سني در کنيا 19.5 سال است ، ميانگين سني يک کشاورز کنيايي 60 ساله است اين آمار نشان مي دهد که مقدار زيادي از بخش فعال جامعه حاضر به مشارکت در توليد مواد غذايي نيستند و نمي‌تواند اين کشور را از نظر مواد غذايي تأمين کند.

شعارسال: کشور کنيا در سال هاي اخير از مشکلات کمبود نيروي انساني رنج مي برد زيرا جوانان مايل به پذيرش انجام کار کشاورزي نيستند؛ در حالي که خشکسالي و گرسنگي مانع پيشرفت اين کشور شده است. آمارها حاکي از آن است، در حالي که ميانگين سني در کنيا 19.5 سال است ، ميانگين سني يک کشاورز کنيايي 60 ساله است اين آمار نشان مي دهد که مقدار زيادي از بخش فعال جامعه حاضر به مشارکت در توليد مواد غذايي نيستند و نمي‌تواند اين کشور را از نظر مواد غذايي تأمين کند.

با توجه به اين موضوع اين سؤال ايجاد مي‌شود که چرا در کشوري که امنيت غذايي با چالش روبرو است ، جوانان اين فرصت را نمي‌بينند و از اين مزيت استفاده نمي‌کنند!؟

انديشمندان کنيايي راه حل‌هاي زير را بدين منظور پيشنهاد کرده‌اند:

اول ، بايد کشاورزي به عنوان يک تجارت جذاب و مهم ارتقا يابد. به طور مثال در اين کشور افراد بازنشسته از مشاغل دولتي، معمولاً بدون دانش کافي به کار کشاورزي مي پرداختند، اين عمل تأثير منفي بر کشاورزي در ميان جوانان داشت که با اين نگرش رشد مي‌کردند که کشاورزي کاري قديمي، غير سودمند، سخت و کثيفي است!

دوم ، منابع_مالي و ديگر منابع لازم براي کشاورزي موفق بايد در اختيار جوانان قرار گيرد. معدود جواناني وجود دارند که صاحب زمين باشند و سرمايه در دسترس آنها باشد. سياست گذاران بايد مفاهيم نوآورانه تأمين مالي ، راهبردهايي را براي شناسايي و تأمين بودجه طرح‌هاي پايدار کشاورزي و بسترهاي نرم‌افزاري براي شناسايي جوانان علاقمند به کشاورزي و تجارت تجاري توسعه دهند. علاوه بر اين ، کشاورزي بايد متناسب با برنامه‌هاي درسي مدارس ابتدايي و متوسطه انجام شود تا آگاهي از اين بخش به عنوان يک کارفرماي بالقوه در مراحل اوليه رشد فرد ايجاد شود و همچنين به شناسايي آن دسته از جوانان که علاقه‌اي به آن دارند براي پرورش بيشتر کمک کند.

سوم ، انقلاب_ديجيتال فرصتي را براي جذب جوانان به کشاورزي از طريق سيستم عامل هاي ديجيتال و نوآوري هايي مانند رسانه‌هاي اجتماعي ، برنامه ها ، روباتيک و هوش مصنوعي فراهم مي‌کند. براي جذب ذهن جوانان بايد مفهوم کشاورزي_هوشمند مورد تشويق و برجسته قرار گيرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مصاف، تاریخ انتشار:52شهریور1398 ، کدخبر: 17774: www.masaf.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین