پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
جدیدترین داده‌های آماری مرکز آمار ایران در بخش مسکن و زمین نشان می‌دهد طی ۱۰ سال اخیر قیمت زمین مسکونی با افزایش ۱۴/۷ برابر از حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان در بهار ۱۳۸۸ به ۱۷ میلیون تومان در بهار ۱۳۹۸ رسیده است.

شعارسال: بررسی جدیدترین داده‌های آماری مرکز آمار ایران در بخش مسکن و زمین نشان می‌دهد طی ۱۰ سال اخیر قیمت زمین مسکونی با افزایش ۱۴/۷ برابر از حدود یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان در بهار ۱۳۸۸ به ۱۷ میلیون تومان در بهار ۱۳۹۸ رسیده است. همچنین در همین مدت زمان، قیمت مسکن در شهر تهران نیز با افزایش ۸/۲ برابر و از یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان در بهار ۱۳۸۸ به حدود ۱۳ میلیون و ۹۲ هزار تومان رسیده است.

حال از آنجایی که قیمت زمین بر قیمت نهایی ساخت‌وساز تاثیر چشمگیری دارد و همچنین مدنظر قرار دادن این موضوع که فلسفه شکل‌گیری طرح مسکن مهر به صفر رساندن قیمت زمین بود، این سوال مطرح می‌شود که چرا دولت (با مدیریت عباس اخوندی) با «مزخرف» خواندن طرح مسکن مهر، بدون اصلاح ضعف‌های طرح، آن را به طور کامل کنار گذاشت؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نود اقتصادی ، تاریخ انتشار:26شهریور1398 ، کدخبر: 2123657: www.90eghtesadi.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین