پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
وکیل بین المللی فوتبال گفت: طبق آنچه در ماه ۶۰ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ذکر شده است، دروازه‌بان پرسپولیس حداقل باید ۲ جلسه محروم شود.

شعارسال: غلامرضا رفیعی در خصوص محرومیت یک جلسه ای علیرضا بیرانوند از سوی کمیته انضباطی گفت: ارکان قضایی موظف و مکلف هستند آرای خودشان را مستند به مواد قانونی، قوانین و مقررات داخلی فوتبال و در صورت سکوت یا تعارض با قوانین فیفا، رای خود را براساس قوانین فیفا صادر نمایند.

وی ادامه داد: در رابطه با پرونده علیرضا بیرانوند ضمن اینکه همگان باید مروج و مشوق روحیه ورزشی ورزشکاران باشیم که اگر خطایی کردند یا عمل نادرستی را مرتکب شدند عذرخواهی کنند که در این رابطه بیرانوند به این کار عمل کرد اما آنچه که مهم است این هست که عذرخواهی از شدت مجازات توسط ارکان قضایی خودداری شود و مجازات وی تشدید نشود و تا جایی که قانون اجازه می دهد تخفیف لحاظ شود.

وکیل بین المللی ورزش گفت: بنابراین در پرونده بیرانوند، کمیته انضباطی نمی تواند مطابق ماده ۶۰ که تا حدود زیادی در انطباق با قانون فیفا است این بازیکن را به یک جلسه محرومیت محکوم کند زیرا خود ماده ۶۰ اعلام کرده حداقل محرومیت در این ماده ۲ جلسه است. کمیته انضباطی در شروع لیگ نشان داد که چقدر فشار طرفداران سرخابی می تواند بر اجرای قانون و عدالت توسط آنها تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: اگر کمیته انضباطی به همین روند ادامه دهد، در این دوره که همه با تکنولوژی می توانند به همه چیز دسترسی داشته باشند، به جایی نخواهد رسید و بدون شک اگر این روند ادامه پیدا کند حوادثی تلخ تر از ورزشگاه فولاد را شاهد خواهیم بود. این اتفاق ممکن است که باشگاه های غیر از سرخابی ها از اجرای عدالت، بی طرفی و استقلال کمیته انضباطی ناامید شوند.

رفیعی در رابطه با درخواست باشگاه استقلال برای بخشش محرومیت فرشید اسماعیلی اظهار داشت: اسماعیلی درست یا نادرست در یک مسابقه رسمی دو کارت زرد گرفته و از بازی اخراج شده است. نتیجه این اتفاق بر اساس قانون محرومیت از بازی بعدی است و کسی نمی تواند فعلا تردیدی در خصوص محروم بودن این بازیکن از بازی بعدی داشته باشد مگر اینکه قبل از نخستین بازی براساس ساز و کاری که در آیین نامه انضباطی پیش بینی شده است رکن قضایی صالح در رسیدگی به شکایت باشگاه استقلال و فرشید اسماعیلی به نتیجه دیگری رسیده و تصمیم دیگری را اتخاذ کند. به همین خاطر از نظر من این بازیکن محروم است.

وکیل بین المللی فوتبال با اشاره به برق گرفتگی کودک هشت ساله در پایان دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان گفت: اینگونه حوادث حتی در منازل هم غیر قابل باور است چه برسد به یک مکان عمومی ورزشی که باید به همه استاندارد ها مجهز باشد.

وی افزود: البته خرابکاری های عمدی مثل انشعاب و گرفتن برق غیر مجاز برای شارژ موبایل یا آتش بازی از دامنه این مساله خارج است اما اتفاقی که شب گذشته رخ داده  بی اعتمادی و فقدان اطمینان را به هواداران ورزش تزریق می کند.

رفیعی ادامه داد: یکی از چیزهایی که در دنیا برای اماکن و تجهیزات ورزشی به صورت جدی پیگیری می شود بیمه تمام خطر امکان و تاسیسات ورزشی است که هم غرامت را در بر می گیرد و هم هزینه های درمانی و خسارت های مالی و جانی را پرداخت می کند. در سنوات گذشته مواردی بوده که یک طرفدار از بین رفت و هم به دلیل نداشتن بیمه دست به دامن عموم مردم شده اند که بیایند و کمک کنند. طرفداری که مصدوم یا مجروح شده و بخشی از سلامت خود را از دست داده تازه باید از روز بعد با مشکلات هزینه های پزشکی روبه رو شود. حال که قرار است زنان نیز به صورت مدیریت شده به تدریج در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند لازم است یک فکر جدی برای پیشگیری از این دسته حوادث و حتی ترتیبات انتقال هواداران از شهر به محیط ورزشگاه اتخاذ شود که در خارج از ورزشگاه نیز خدایی نخواسته حوادثی آنها را تهدید نکند. به خصوص اینکه بسیاری از ورزشگاه های فوتبال ما در خارج از مناطق شهری قرار دارند و در احاطه بیابان و صحرا هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق ، تاریخ انتشار:26شهریور1398 ، کدخبر: 993425: www.mashreghnews.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
وقتی فدراسیون پرسپولیسیه نباید امید داشت کسی با پرسپولیسی ها کاری داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین