پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
سیدحسن نبوی صبح امروز با حضور در محل باشگاه خبرنگاران خارجی و اعلام این خبر افزود: بین‌المللی بودن و حضور ‌نهادهای مختلف علمی و تخصصی و ارائه جدیدترین دستاوردهای ملی و بین‌المللی در حوزه لیزر و فوتونیک ازجمله وجوه تمایز ‌این نمایشگاه با دوره‌های پیشین است.

شعار سال: به گفته نبوی، شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تسهیلات ۹۰ تا ۱۰۰ درصد امکان ‌حضور در این نمایشگاه را خواهند داشت.

نبوی با بیان اینکه مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها نیز تسهیلات درخور توجهی برای شرکت در این نمایشگاه دریافت می‌کنند ، افزود: ‌از همه اصحاب صنعت و شرکت‌های تجهیزات پزشکی که در زمینه لیزر فعالیت دارند دعوت می‌شود در این نمایشگاه حاضر ‌شوند.

وی در ادامه گفت: از پزشکان، پژوهشگران و متخصصان نیز برای دیدار از دستاورد‌های این نمایشگاه بین المللی دعوت ‌می‌شود.

نبوی با بیان اینکه تاکنون این نمایشگاه هر پنج سال یکبار به صورت تخصصی برگزار می‌شده است گفت: از این پس نمایشگاه به ‌صورت بین المللی و هر سال در آبان برگزار خواهد شد.

نبوی با اشاره به اینکه این نمایشگاه نخستین بار به صورت بین المللی برگزار می‌شود افزود: کشور‌هایی همچون آلمان، فرانسه، ‌ترکیه، روسیه و چین و برخی دیگر از کشور‌ها در این نمایشگاه مشارکت خواهند داشت.

تحریم، عامل توسعه فناوری لیزر در ایران

مدیر عامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران تحریم را عاملی برای توسعه علوم و فناوری لیزر و فوتونیک در کشور اعلام ‌کرد و گفت: هر چند تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده اما نیاز داخلی موجب توسعه فناوری های لیزر در کشور شده ‌است.

وی با بیان اینکه مرکز ملی علوم و فنون لیزر و فوتونیک ایران بر روی لیزرهای نوع جامد متمرکز شده است، افزود: در زمینه ‌لیزرهای فیبری در مرزهای علم جهانی حرکت می کنیم و تعاملاتی به صورت ارایه مقالات و دریافت آنها با دیگر کشورها داریم.

آقای نبوی گفت: به صورت برنامه ریزی شده و پس از تکمیل علم در زمینه لیزرهای جامد با اولویت لیزرهای گازی چشم انداز ‌آینده را برنامه ریزی کرده ایم و پس از آن لیزرهای مایع را قرار داده ایم.

مدیر عامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران با بیان اینکه تولید لیزر و تجهیزات مرتبط با آن در کشور بسیار مقرون به صرفه ‌است، افزود: به عنوان مثال خرید لیزر دیودی از کشورهای غربی 40 دلار و حتی از چین 20 دلار برای هر واحد است در ‌حالی که تولید آنها در داخل یک دلار برای هر واحد هزینه دارد که این هم صرفه جویی ریالی و هم کاهش خروج ارز از کشور ‌را در پی دارد.

وی گفت:‌ تولید دستگاه های پوشش دهی فلزی (هلدینگ) و همچنین دستگاه سخت کاری قطعات فلزی در داخل تولید شده و هم ‌اکنون در صنعت استفاده می شود.

نبوی افزود: پوشش دهی فلزی برای تأمین قطعاتی است که همچون سیلندر و پیستون در حرکت و کار دچار فرسایش شده و نیاز ‌به تعمیر دارند که با لیزر تعمیر می شود و این به ویژه در مورد فلزاتی که با آب شور دریا فرسودگی های زیادی دارند بسیار ‌کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: در مورد سخت کاری فلزات با 15 دقیقه لیزر می توان یک عمر یک سیلندر و پیستون را 4 برابر افزایش داد و ‌موجب کاهش فرسودگی آنها شد.

مدیر عامل مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران گفت:‌ تولید دستگاه های جوشکاری با قدرت 3 و 4 کیلووات در کشور انجام شده و ‌در اختیار صنعت قرار گرفته است.

نبوی با بیان اینکه جوشکاری با لیزر امکان جوش دادن فلزهای ناهمجنس و حتی فلزهای با ضخامت متفاوت را فراهم می آورد، ‌افزود: هم اکنون صنعت خودرو به سبب تحریم کیسه محافظ (ایربگ) از صنعت لیزری داخلی برای جوشکاری های ظریف ‌مورد نیاز در آن استفاده می کند.

گفتنی است مرکز ملی علوم فنون لیزر ایران از سال ۱۳۸۳ با حمایت ویژه مقام معظم رهبری تاسیس و هم‌اکنون با پشتیبانی ‌دولت‌ها در ادوار مختلف به رشد و بالندگی رسیده است.‌

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شمانیوز، تاریخ 26 شهریور 98، کد مطلب: 915132: www.shomanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
قطعا زشت ترین حرفی که در حال حاضر از مسئولین میشه شنید همینه که تحریم باعث پیشرفت بیشتر در حوزه های مختلف شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین