پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
معاون وزیر ورزش و جوان عصر روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود از همکاری های جدید میان دو وزارت خانه برای افزایش اشتغال زایی جوانان خبر داد که جزئیات این همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعار سال: محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز جلسه خوبی با محمدجعفر کبیری داشتیم. مطمئن هستم با هماهنگی و همکاری می‌توانیم گام‌های خوبی در بهره‌برداری از ظرفیت تعاونی‌ها برای موضوع اشتغال جوانان و ایجاد مراکز رشد خلاقانه جوانان برداریم. حضور یک معاون جوان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتن یار برای جوانان است.» خبرنگار خبرگزاری برنا برای بررسی دقیق جزئیات این توافق به سراغ معاون وزیر ورزش و جوانان رفت.

محمدمهدی تندگویان در رابطه جزئیات این جلسه گفت: آقای کبیری پیشنهاداتی در رابطه با مدل جدیدی از حالت تعاونی داشتند تا در معاونت خود ایده‌های نو و خلاقانه اجرا کنند.

او در رابطه با ایده‌های نو مطرحه اظهار کرد: مدل تعاونی بهره‌برداری از استارت آپ‌هاست. یعنی مشاغل زود بازدهی که در یک کار جمعی تبدیل به کار تعاونی شوند. ایشان به ما پیشنهاد داده بود به راه حلی برسیم چراکه عمده آن استارت آپ‌ها در قسمت جوانان کاربرد دارد و دیروز جلسه اول ما برگزار شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ایده‌های معاونت جوانان در این جلسه زیاد بود، افزود: شبکه‌هایی در حوزه جوانان و شبکه‌هایی که در رسته‌های مشخص شغلی کار می‌کنند، ایجاد کرده‌ایم که به راحتی قابلیت تبدیل شدن به تعاونی کشوری را دارند تا در نهایت به تعاونی‌های بین‌المللی تبدیل شوند. چون مجموعه تعاونی‌های بین‌المللی با وزارت کار و تعاون لینک دارند و امکان اینکه خودمان این‌کار را انجام بدهیم وجود نداشت و با اجرا شدن پیشنهادات طرح شده می‌توانیم شبکه‌ای مانند شبکه گردشگری، که 70 درصد کار آن بین‌المللی است، را داشته باشیم.

تندگویان اضافه کرد: مدل پیشنهادی ما این بود که شبکه‌هایی در قالب تعاونی‌های کشوری ایجاد کنیم. این شبکه‌ها از برخی جوانب برای ما و تشکل‌های‌مان بهتر است چراکه تشکل‌های ما می‌توانند از امکاناتی که شامل حال تعاونی‌ها می‌شود، استفاده و از کمک‌های وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی سود ببرند.

او با بیان اینکه اجرا شدن این پیشنهادات نوعی راه حل برای قانون‌مند شدن شبکه‌های معاونت جوانان است، تصریح کرد: به‌دلیل اینکه شبکه‌های ما جایگاه قانونی و حقوقی برای کار ندارند اگر به تعاونی کشوری تبدیل شوند جایگاه حقوقی رسمی شغلی پیدا می‌کنند که به نفع تشکل‌های‌مان است. به‌خصوص این امر در بحث اشتغال اهمیت دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تشکل‌هایی داریم که به‌طور مستقیم در موضوع اشتغال کار می‌کنند، خیلی از آن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند زنان سرپرست خانوار و کودکان کار می‌کنند. این تشکل‌ها با مدل تعاونی ارتقا خوبی در کارشان پیدا خواهند کرد. به‌علاوه از امتیازات تعاونی‌ها در سراسر کشور و تسهیلاتی که به تعاونی‌ها داده می‌شود می‌توانند استفاده کنند.

تندگویان با بیان اینکه کبیری، معاون تعاون وزیر کار، پیشنهادی مبنی بر اینکه بتوان چند مدل چرخه اشتغال داشت را ارائه کرد، گفت: ما از این مدل استقبال کردیم. امیدوارم طی جلسات کارشناسی که از شنبه خواهیم داشت مدیران کل ما به جمع‌بندی برسند تا بتوانیم چندین مدل شبکه کامل تولید تا فروش در قالب تعاونی‌های کشوری داشته باشیم و به تشکل‌های‌مان اعلام کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برخی چرخه‌های کامل تولید تا فروش بیان کرد: یکی از موضوعات این است که وزارت ورزش و جوانان خریدار کالاهای ورزشی برای جامعه هدف ورزشی خود باشد تا بتوان در پروسه کامل تولید تا خرید این کار را برای تشکل‌های‌مان انجام دهیم و عملا اگر یک تعاونی مشخصی در این رابطه شکل بگیرد، بر اساس اقلام مورد نیاز وزارتخانه خودمان در کل کشور، تشکل‌هایی تعریف می‌کنیم که در همان راستا تولیدات داشته باشند.

تندگویان اضافه کرد: با اجرایی شدن برخی پیشنهادات عملا شبکه خیلی بزرگ و خوب از تولید تا فروش را به وجود آورده‌ایم که خودمان خریدار و خودمان به وجود آورنده تولیدات‌شان هستیم. در چندین حوزه مختلف بحث در این جلسه داشتیم. از روز شنبه مقرر شد به مدت یک هفته جلسات کارشناسی برگزار شود و طرح‌ها بررسی و پس از تصویب، آن طرح‌ها بیرون بیاید و ابلاغ شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان و در پاسخ به این سوال که توافقات فیمابین تا چه زمانی نهایی خواهد شد؟ گفت: صحبت‌های اولیه ما انجام شد. تصور می‌کنم اگر خیلی زمان ببرد ظرف 10 روز آینده منجر به تفاهم‌نامه کلی بین ما و معاونت تعاون وزارت کار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 27 شهریور 98، کد مطلب: 899384: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین