پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
برای افرادی که از حساسیت و سوزش چشم رنج می‌برند استفاده از کمپرس آب سرد نخستین راه حلی است که می‌توانند برای رهایی از این مشکل استفاده کنند.قرمز شدن سفیدی چشم، خارش چشم‌ها، آبریزش، تورم پلک، حساسیت به نور و تاری دید از علائم آلرژی چشم است. حساسیت چشممی‌تواند به تنهایی رخ دهد یا همراه مشکلات دیگر مانند آلرژی بینی و آلرژی پوستی اتفاق بیفتد. زمانی که چشم‌ها در معرض مواد آلرژی‌زا قرار می‌گیرد، سلول‌های چشم "هیستامین" و مواد واکنشی دیگر آزاد می‌کند؛ در نتیجهالتهاب، خارش، قرمزی و آبریزش چشم رخ می‌دهد.

شعار سال: قرمز شدن سفیدی چشم، خارش چشم‌ها، آبریزش، تورم پلک، حساسیت به نور و تاری دید از علائم آلرژی چشم است. حساسیت چشممی‌تواند به تنهایی رخ دهد یا همراه مشکلات دیگر مانند آلرژی بینی و آلرژی پوستی اتفاق بیفتد. زمانی که چشم‌ها در معرض مواد آلرژی‌زا قرار می‌گیرد، سلول‌های چشم "هیستامین" و مواد واکنشی دیگر آزاد می‌کند؛ در نتیجهالتهاب، خارش، قرمزی و آبریزش چشم رخ می‌دهد. در ادامه به بررسی بعضی روش‌های پیشگیری و درمان آلرژی چشم می‌پردازیم:

چشمان خود را نمالید

اگر چشمتان خارش دارد، مالیدن آن فقط این مشکل را چند برابر می‌کند. زمانی کهچشمان خود را می‌مالید، سلول‌های چشم مواد واکنشی بیشتری تولید می‌کند؛ بنابراین مشکل چشم‌های شماچندین برابر می‌شود. در چنین شرایطی اگر از لنز استفاده می‌کنید آن‌ها را درآورید، آرایش چشم خود را پاک کنید و کمپرس سرد روی چشم‌های خودقرار دهید. به منظور رهایی از حساسیت‌های چشمی فراموش نکنید دستان خودرا به طور مرتب بشویید.

محرک‌های آلرژی چشم

اگر در فصل بهار یا تابستان دچار آبریزش چشم شدید، ممکن است به آلرژی فصلی مبتلا شده باشید. گرده‌های ناشی از سبزه‌ها، علف‌ها و درختان، به عنوان بدترین نوع آلرژی‌زاها محسوب می‌شود. زمانی که مواد آلاینده و آلرژی‌زا در هوا زیاد است در منزل بمانید، پنجره‌ها را ببندید و کولر را روشن کنید. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از ورود مواد آلرژی‌زا به چشمان خوداز عینک آفتابی استفاده کنید.

مایت‌ها را از محیط خانه دور کنید

مایت‌ها (mite) یا هیره‌ها، موجودات میکروسکوپی هستند که در گرد و غبار خانه یافت می‌شوند. اگر این موجودات باعث بروز آلرژی چشم‌های شما می‌شود، آن‌ها را از روبالشتی و روتختی خود از بین ببرید، برای این کار باید روکش‌ها را با آب داغ بشویید. همچنین به منظور پیشگیری از حساسیت‌های ناشی از این ریز موجودات توصیه می‌شود سطح رطوبت منزل را بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نگه دارید و از زمین‌شوی تمیز و مرطوب برای پاک‌ کردن سطوح استفاده کنید. موضوع قابل توجه اینکه در چنین شرایطی منزل خود را نباید جارو بزنید، زیرا با انجام این کار مواد آلرژی‌زا در هوا پخش می‌شود.

درمان آلرژی با قطره چشمی

همان دارویی که برای درمان آلرژی بینی مصرف می‌شود، در بسیاری از قطره‌های آلرژی چشم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطره‌ها مواد آلرژی‌زا را از چشم‌ها خارج می‌کند، چشم را شستشو می‌دهد و آن را مرطوب نگه می‌دارد. البته افرادی که به بیماری‌های خاصی مبتلا هستند باید قبل از استفاده از قطره‌های چشم با پزشک خود مشورت کنند. داروهای آنتی‌هیستامین‌ و ضد احتقان‌ خوراکی نیز با علائم آلرژی مقابله کرده و التهاب را کاهش می‌دهد، اما ممکن است باعث بروز خشکی چشم و خواب‌آلودگی شوند.

تزریق آمپول ضد آلرژی

آمپول ضد آلرژی برای درمان و بهبود علائم مربوط به حساسیت بسیار موثر است. این نوع آمپول‌ها به سیستم ایمنی فرد کمک می‌کند تا به مواد آلرژی زای موجود در بدن خودعادت کند. تزریقآمپول ضد آلرژی برای افرادی که به آلرژی شدید مبتلا هستند، موثر خواهد بود. این شیوه درمان ممکن است ماه‌ها طول بکشد و همچنان فرد به دارو نیاز داشته باشد، در این صورت مشورت با پزشک توصیه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار 28 شهریور 98، کد خبر: 389896، www.imna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین