پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
در حالی که رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه جزئیات حداقلی از نرخ رشد اقتصادی را منتشر کرده‌اند، هنوز اطلاعات کامل این گزارش که ظاهراً در بانک مرکزی تهیه شده منتشر نشده است. در روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی بدون انتشار جداول مربوطه جزئیات حداقلی از رشد اقتصادی فصل بهار 98 را مطرح کرده است. به‌گفته همتی، گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیرنفتی اقتصاد کشور است. در سه ماه اول سال 98، بخش غیرنفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه 97 رشد داشته است. هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و کنار شروع کاهش تورم، امیدوار کننده است.
شعار سال:  در روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی بدون انتشار جداول مربوطه جزئیات حداقلی از رشد اقتصادی فصل بهار 98 را مطرح کرده است. به‌گفته همتی، گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیرنفتی اقتصاد کشور است. در سه ماه اول سال 98، بخش غیرنفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه 97 رشد داشته است. هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و کنار شروع کاهش تورم، امیدوار کننده است. البته همین روند نیز از سوی وزیر اقتصاد تکرار شده و این مقام مسئول نیز با توجه به گزارش رئیس کل در هیئت دولت گزارشی حداقلی از رشد اقتصادی در فصل بهار امسال را منتشر کرده است.

اما انتشار قطره‌چکانی آمار رشد اقتصادی از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز ادامه یافته و این سازمان نیز آمار مربوط به رشد بخش صنعت را به اطلاعات قبلی اضافه کرده است، با این همه  از تغییرات رشد اقتصادی سایر گروهها در فصل بهار اطلاعی در دست نیست.

سازمان برنامه و بودجه نیز نرخ رشد اقتصادی در دو بخش کشاورزی و صنعت منتشر کرده است که بر این اساس نرخ رشد گروه کشاورزی از منفی 3 درصد در زمستان 97 به 6.5 درصد در فصل بهار رسیده است. همچنین نرخ رشد بخش صنعت از منفی 9 درصد به صفر رسیده است.

با این همه هنوز جزئیات این آمار  از سوی دستگاههای متولی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران منتشر نشده است.




سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 30  شهریور    98، کد خبر:   2100724،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین