پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس بار دیگر از راه رسید آیا امسال بالاخره شیر مدرسه توزیع می شود؟

شعارسال: قانون توزیع رایگان شیر مدرسه از اواسط دهه هشتاد در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت و بر همین اساس مقرر شد تا شیر مدرسه بر اساس دستور العمل بهداشتی و سلامت در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد .

شیر مدرسه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم در مبحث سلامت و آموزش هر ساله توسط سازمان‌های جهانی بهداشت و تغذیه مورد تاکید قرار می‌گیرد و بر همین اساس اکثر کشورهای جهان به اجرای این امر مبادرت می‌ورزند .

ایران نیز یکی از کشورهای پیشگام در این مقوله محسوب میشود به قسمی که اولین کارخانه تولید شیر پاستوریزه در کشور به همین منظور در اواخر دهه چهل شمسی احداث شد .

در سال‌های اخیر نظر به مشکلات مترتب کشور و شرایط تحریمی ایجاد شده برای دولت ،شیر مدرسه که یکی از ملزومات سلامتی در کشور محسوب شده و به نحوی می‌توان گفت یارانه هدفمند به منظور سلامت دانش‌آموزان است مورد غفلت قرار می‌گیرد و هر سال با آمدن مهرماه این سوال بین مردم ، فعالین بخش سلامت و دانش آموزان پیش می‌آید که آیا شیر مدرسه توزیع خواهد شد؟

آخرین باری که شیر در بین دانش‌آموزان ایران توزیع شد و دولت این امر مهم را اجرا کرد سال ۹۴ است و حال پس از دو سال توقف آیا می‌توان انتظار داشت بار دیگر شیر؛ این ماده مهم در سلامت و تغذیه به دست محصلان ایرانی برسد؟

دولت که همواره منادی سلامت و بهداشت و تغذیه سالم برای شهروند بوده است به نظر می رسد باید بار دیگر این مهم را در دستور کار قرار داده تا آینده‌ای سالمتر را برای فرزندان این مرز و بوم رقم زند زیرا با توجه به کم بودن سرانه مصرف شیر در ایران ، متولیان بهداشت کشور همواره هشدارهایی مبنی بر در کمین بودن امراض مختلف همچون پوکی استخوان، مشکلات گوارشی،کوتاهی قد و .. را برای نسل آینده عنوان می‌کنند و به نظر می‌رسد می‌توان با حمایت دولت و انجام این مهم که جز برنامه‌های دولت و مجلس و البته برنامه‌های توسعه‌ای است از ایجاد هزینه بزرگتری در آینده برای درمان پیشگیری کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:31شهریور1398 ، کدخبر: 1302168: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین