پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
درحالی به یک سالگی بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز نزدیک می‌شویم که اصفهان قربانی دیگر شورا‌های اصلاح طلب کلانشهر‌های کشور است. مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان در پی شکایت مدیرکل اطلاعات اصفهان به حبس محکوم شده و سرلیست اصولگرایان تندرو عملا جای او را در شورا گرفته است.

شعار سال: حدود شش ماه است که مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی و عضو شورای شهر اصفهان از حضور در جلسات شورا منع شده اما هفته‌های گذشته تحولات جدیدی در شورای این کلان شهر اتفاق افتاده است.

شورای شهر اصفهان که دو سال گذشته فتح‌الله معین را در صندلی ریاست خود جای داده بود با نبود مقدری رای کافی برای نشاندن معین بر صندلی ریاست شورای شهر را به دست نیاورد تا کار به دست افرادی بیافتد که به اندازه مقدری و معین، حاضر به هزینه دادن برای شورای شهر نیستند.

معین که استانداری دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد، در این مدت مقابل فشار‌ها مقاومت کرده و هرگز اجازه نداده فردی به جای مقدری معرفی شود؛ اما در نبود مهدی مقدری دبیرکل یک حزب اصلاح‌طلب «سازمان عدالت و آزادی» بر کرسی شورای شهر، جا برای جولان احزابی که تمایل بیشتری به تعامل با جریان های دیگر داشتند، باز شد.

حال در نبود معین بر مصدر ریاست شورا، علیرضا نصر اصفهانی رییس جدید شورای شهر اصفهان، در نامه ۲۶ شهریورماه خود به فرمانداری این شهر، از غیبت شش ماهه مقدری در جلسات شورای شهر اصفهان خبر داده تا مقدمات ورود «رضا امینی» به ترکیب شورا را فراهم کند.

رضا امینی عضو تندروی سابق شورای شهر اصفهان به خبرگزاری فارس گفته «اطلاع دارم نفر اول (عباس مقتدایی) از عضویت علی‌البدل استعفا داده و فرمانداری نیز با این استعفا موافقت کرده است. با این حساب بنده عضو بعدی علی‌البدل هستم که در صورت خارج شدن یک نفر از شورای شهر، باید عضو جایگزین شود. تا جایی که اطلاع دارم پرونده عضو تعلیق شده شورای شهر در مرحله اجرای احکام است. در صورت نهایی شدن این حکم آماده ورود به شورای شهر هستم

این اتفاقات، اما همگی در حالی رخ داده که بعضی رسانه‌ها از بازداشت فردی به نام اختصاری «جیم» در اصفهان خبر می‌دهند؛ فردی که گفته می‌شود حکم «عیسی شریفی» دوران شهرداری اصولگرایان در اصفهان را داشته و همانطور که شریفی، عنصر نامطلوب شهرداری قالیباف معرفی می‌شود، آقای «جیم» نیز ظاهرا عنصر نامطلوب شهرداری اصفهان در دوران شهرداری اصولگرایان بوده است.

اصلاح‌طلبان روزی که دور جدید شورا را آغاز کردند، میثاق‌نامه‌ای امضا کردند مبنی بر اینکه هیچ یک از اعضا برای مسوولیتی به جز عضویت در شورای شهر، از جمع‌شان جدا نشود تا مبادا کرسی‌هایی که به‌سختی از چنگ رقیب خارج شده، بار دیگر به دست آن‌ها بیافتد. حالا، اما اصولگرایان راه نفوذ به شورا‌های شهر را یاد گرفته‌اند. امینی عملا به‌جای مقدری، وارد شورای شهر اصفهان شده است.

یک سال از سی‌ام شهریورماه ۹۷ که مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز بازداشت شد، گذشته است. بازداشت حاجتی درحالی رخ داده بود که محمود میرلوحی و ناهید خداکرمیدر تهران، مهدی مقدری در اصفهان، غلامعلی سفید و سپنتا نیکنام در یزد، خلیلی اردکانی در کرج، امیر شهلا در مشهد و شکور اکبرنژاد در تبریز با شکایت برخی نهاد‌های خاص، راهی دادگاه و دادسرا شده بودند.

یک سال پس از بازداشت حاجتی، سرانجام اصولگرایان یک کرسی شورای شهر شیراز را به دست آورند و محمد تقی تذروی فرمانده پیشین سپاه شیراز، جایگزین منتخب مردم در شورای شهر شیراز شد.

اما ظاهرا این پایان ماجرا نبود. به نظر می رسد جذابیت کرسی‌های شورای شهر برای اصولگرایان بیش از اینهاست و حالا نوبت به اصفهان رسیده است. باید دید قربانی بعدی کدام عضو شورای کلانشهر‌های ایران است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد24، تاریخ 30 شهریور 98، کد مطلب: 188861: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین