پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۴۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
یک عضو شورای پول و اعتبار، تحریم بانک مرکزی را نشان‌دهنده خوی ضد بشری و ضد انسانی آمریکا دانست و گفت که با تدابیر اتخاذ شده این تحریم نمی‌تواند خیلی اثر تعیین کننده‌ای داشته باشد.
شعار سال: یک عضو شورای پول و اعتبار، تحریم بانک مرکزی را نشان‌دهنده خوی ضد بشری و ضد انسانی آمریکا دانست و گفت که با تدابیر اتخاذ شده این تحریم نمی‌تواند خیلی اثر تعیین کننده‌ای داشته باشد.

محمدرضا تابش با اشاره به تحریم جدید آمریکا علیه بانک مرکزی ایران، گفت: تحریم بانک مرکزی با توجه به تحریم‌های نفتی و بانکی قبلی یک فرار رو به جلو از طرف آمریکاست که بگوید قافیه را نباخته است. آمریکا در سیاست‌های تحریمی خود اهدافی مثل فروپاشی کشور، تغییر نظام و شورش‌های داخلی را مدنظر قرار داده بود ولی هوشمندی و مقاومت مردم و تدبیر مقام معظم رهبری و مجموعه مسئولین و خصوصاً دولت باعث شد این اهداف محقق نشود.

وی افزود: تحریم بانک مرکزی بعد از تحریم‌های قبلی بانکی و نفتی یکی از سخیف‌ترین تحریم‌هایی است که مردم را نشانه گرفته زیرا صادرات نفت ما محدود است و انتقال پول به کشور هم با محدودیت‌هایی مواجه بود اما کانالی وجود داشت که کالاهای مورد نیاز مردم و غذا و دارو با اطمینان تأمین می‌شد که این کار از طریق بانک مرکزی انجام می‌شد. اما آمریکا نشان داد به هیچ اصل انسانی پایبند نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها پیش از این هم عرصه را بر برخی کشورها تنگ کرده بودند و برای تامین مایحتاج غذایی و دارویی استثنا قائل بودند اما در ایران این مسیر را هدف قرار داده‌اند که نشان‌دهنده خوی ضد بشری و ضد انسانی آمریکاست.

تابش با بیان اینکه «پیش از این هم تحریم بانکی و هم تحریم نفتی علیه ایران وجود داشته است»، اضافه کرد: ما پیش از این هم با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و با توجه به مجموعه تدابیری که مسئولان در نظر گرفتند تحریم آمریکا نمی‌تواند خیلی اثر تعیین کننده‌ای داشته باشد و آنها را به اهدافشان برساند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان با تاکید بر اینکه «آمریکا ذره‌ای به حقوق بشر و حقوق انسانی پایبند نیست»، یادآور شد: اگر ما پیش از این تدابیر لازم را اتخاذ نکرده بودیم ممکن بود تحریم جدید آمریکا تاثیرگذار باشد اما با تدابیر اتخاذ شده اثری ندارد و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 1 مهر 1398، کدخبر: 98070100018 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
بانک مرکزی تحریم کردن یعنی از تحریم های اقتصادی ام بدتره مسخره بازی یه سری کلی تحریم کردن حالا اومدن جزیی دارن وارد میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین