پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
«جواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران با یادآوری سالروز آغاز جنگ تحمیلی تصریح کرد: ما می‌خواهیم تاریخ امروز را به روز صلح تبدیل کنیم، نه جنگ.

شعار سال: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که این روزها برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی پیامی در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد.

وی در این پیام نوشت: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برای ایرانیان روز تلخی است زیرا یادآور تجاوز صدام با پشتیبانی قدرت‌های جهانی به ایران است. منطقه ما از آن زمان تاکنون همواره در آشوب بوده است. ما می‌خواهیم ۳۱ شهریور روز صلح باشد و نه جنگ. رئیس‌جمهور روحانی، امروز «ائتلاف: ابتکار صلح هرمز» را کلید زد. جزئیات در مجمع عمومی ملل متحد.”

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بخشی از سخنرانی خود در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت ۳۱ شهریور، سالروز آغاز دفاع مقدس گفت: امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می‌یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش‌روی جهانیان قرار می‌دهیم که ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می‌کند و اعلام می‌کنیم حضور نیروهای خارجی برای آبراه‌های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل‌زا و خطرآفرین است. مسیر و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

حسن روحانی خاطر نشان کرد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند بدانند مانند گذشته دروغ‌های آنها افشا می‌شود اگر آنها دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه خارج شوند، زیرا حضور شما برای منطقه بلا و نقمت بوده است. هر اندازه از این منطقه فاصله بگیرید امنیت بیشتری برای منطقه به وجود می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز، تاریخ 1 مهر 98، کد مطلب: 192065: www.ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین