پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
به دنبال لغو تعلیق پارلمان انگلیس توسط دیوان عالی و شدت گرفتن درخواست‌ها برای استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور سفر نیویورک خود را زودتر از موعد قبلی به پایان می‌رساند.
شعار سال:به دنبال لغو تعلیق پارلمان انگلیس توسط دیوان عالی و شدت گرفتن درخواست‌ها برای استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور سفر نیویورک خود را زودتر از موعد قبلی به پایان می‌رساند.

در حالی که کلاف سر درگم برگزیت با اعلام رای دیوان عالی انگلیس برای لغو تعلیق ۵ هفته‌ای پارلمان این کشور پیچیده‌تر شده است، خبرها حاکی از آن است که نخست‌وزیر این کشور زودتر از برنامه قبلی خود از سفر نیویورک به لندن برگردد.

بوریس جانسون در اولین حضور خود به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافته است. همزمان، قضات دیوان عالی انگلیس که عالی‌ترین مقام قضایی این کشور محسوب می‌شوند، به اتفاق آرا امروز سه شنبه اعلام کردند که تعلیق پارلمان این کشور توسط جانسون، غیرقانونی بوده و باید لغو شود.

به دنبال اعلام این رای دیوان عالی انگلیس، سران احزاب اصلی اپوزیسیون در این کشور ضمن استقبال از لغو تعلیق پارلمان، استعفای بوریس جانسون را خواستار شدند.

نخست‌وزیر انگلیس در اولین واکنش به لغو تعلیق پارلمان توسط دیوان عالی ضمن مخالفت شدید با این تصمیم اعلام کرد که اقدام دیوان عالی، «تصمیم درستی نبود».

بوریس جانسون البته اعلام کرد که او به حکم دیوان عالی و قانون احترام خواهد گذاشت.

منابع نزدیک به «خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت» (دفتر نخست‌وزیری انگلیس) به رسانه‌های این کشور گفتند که جانسون قصدی برای استعفا از نخست‌وزیری ندارد.

برخی منابع رسانه‌ا‌ی در انگلیس هم خبر دادند، بوریس جانسون سه شنبه شب (به وقت محلی نیویورک) چند ساعت زودتر از آنچه که قبلا برنامه‌ریزی شده بود، از آمریکا به انگلیس برمی‌گردد تا بتواند در نشست فردای پارلمان حضور یابد.

بازگشت زودتر از موعد جانسون از سفرش به نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که او برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با رهبران خارجی در آمریکا حضور دارد.

پیش از این، سران احزاب مختلف در انگلیس ضمن استقبال از لغو تعلیق پارلمان این کشور، استعفای نخست‌وزیر را خواستار شده بودند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:2مهر1398،کدخبر: 503105،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین