پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱
پس از صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تخریب ویلای دانه درشت ها، زنگ خطر برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق خوش نشین کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است.

شعارسال: مهاجرت بی رویه به شهر‌ها و تراکم جمعیت شهری گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها را در پی دارد. بنا‌هایی که به یکباره همچون قارچ از دل زمین سر در می‌آورند بی آنکه کمترین اصول فنی و معماری در ساخت و ساز آن‌ها اعمال شود آثار و تبعات منفی فراوانی را در پی خواهد داشت و علاوه بر آن در ساخت و ساز‌هایی هم که با اخذ پروانه ساخت نیز صورت می‌پذیرد بعضاً مالکان از حدود و ثغور پروانه، پا را فراتر نهاده و خارج از ضوابط مربوط مبادرت به احداث بنا مازاد بر پروانه می‌کنند که در این رهگذر نقش شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین محور مقابله با این قبیل تخلفات ساختمانی نمود بیشتری خواهد داشت.

شهرداری علاوه بر کنترل و نظارت بر ساخت وساز در محدوده شهر، در خصوص حریم شهر نیز وظایف مشابهی دارد از جمله جلوگیری از ساخت ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهر‌ها بر عهده شهرداری هاست.

طبق ماده یک قانون «تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» اجرای طرح‌های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر، تامین خدمات شهری و تاسیسات زیربنایی و کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر بر عهده شهرداری هاست.

یکی از دلایل ساخت و ساز‌های غیرمجاز کم بودن جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ است که امیدواریم با افزیش جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شاهد کاهش ساخت و ساز بدون پروانه باشیم.

با توجه به اینکه رشد قارچ گونه ساختمان‌های غیر مجاز تهدید اصلی برای جان مردم است بر این اساس باید مسئولان راهکار‌های خود را هر چه سریعتر در زمینه مقابله با این موضوع به مرحله اجرا در بیاورند، لذا به نظر باید ساخت و ساز‌های غیرقانونی تخریب شوند، زیرا با جریمه میزان خسارت وارده جبران نمیشود. همچنین تخریب این واحد‌ها درس عبرتی برای دیگران می‌شود تا دیگر به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت آپارتمان نکنند. گاهاً جریمه‌های دریافتی شهرداری تبدیل به راه گریزی برای متخلفان شده است که به صورت غیرقانونی ملک و آپارتمان خود را بسازند.

به هر حال در سراس کشور با توجه به رویکرد جدید قوه قضائیه برخورد با دانه درشتها در ساخت و سازهای غیر قانونی در کشور آغاز شده است و به جدیت در حال پیشروی است .

مدت هاست بر لزوم مبارزه با زمین خواری تاکید می شود اما همچنان شاهد هستیم بستر و کوهپایه سلسله جبال زاگرس مورد هجوم زمین خوران قرار می گیرند و حتی برخی دیگر به برخی از نقاط حتی مناطقی که به عنوان طبیعت بکر در این طبیعت از آنها یاد می شود هجوم برده اند.

منطقه سروک یاسوج به خاطر شرایط آب و هوایی موجب تأثیرات منفی و مثبتی بر بخش های مختلفی از این منطقه شده است، از طرفی متعرضان سودجو به طبیعت این منطقه دست درازی می کنند و مبادرت به تخریب بخش عمده ای از زمین های کشاورزی و تغییر کاربری این مناطق کرده اند.

طبق برخی گزارشات، در منطقه سروک کاربری های کشاورزی و منابع طبیعی به وسیله برخی افراد سودجو در حال تخریب جهت ساخت و سازهای مسکونی و شخصی است.

منابع طبیعی و زمین های زراعی به عنوان یک ظرفیت طبیعی و خدادادی متعلق به نسل حال و آینده است، این ظرفیت طبیعی سبب کمک به بشر در ابعاد مختلف می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام زیبایی‌هاش از ساخت و ساز غیرمجاز در امان نمانده است و در محاصره ساخت و سازهای غیرمجاز و رکوردار تخلفات این حوزه در کشور است.همچنین خبر می رسد شمارش معکوس برای تخریب ساخت و سازهای استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

پس باید منتظر تخریب ویلاهای غیر قانونی از جمله در سروک یاسوج بعنوان بهشت ساخت و سازهای غیر قانونی در استان کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 137744: sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین