پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
ناتالی توچی معاون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، هشت کشور دیگر تصمیم گرفتند به ساز وکار مالی اینستکس برای تجارت با ایران بپیوندند.

شعارسال: ناتالی توچی معاون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، هشت کشور دیگر تصمیم گرفتند به ساز وکار مالی اینستکس برای تجارت با ایران بپیوندند.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشا تودی، این مقام اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر، نام کشورهایی که قرار است به این ساز وکار مالی و تجاری میان ایران و اروپا بپیوندند، فاش نکرد.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته خروج این کشور از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله کشورهای امضاکننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه،آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ گاه به هدف خود دست نخواهد یافت و اکنون برخلاف تحریم های اعمال شده قبلی علیه ملت ایران تنهاتر از هر زمان دیگر است.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال ساز وکاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند.

از جمله موارد مهمی که تاکنون برای تقویت روابط تجاری تهران و اروپا مورد بررسی قرار گرفته، تشکیل یک نظام پرداختی مستقل از اقتصاد آمریکا است.

به دنبال این موضوع، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد تقویت خودمختاری اروپا با ایجاد کانال های پرداخت مستقل از آمریکا و تاسیس نهاد مالی اروپایی و نظام سوئیفت بدون وابستگی، کاملا ناگزیر و ضروری است.

اروپایی به منظور تشویق ایران به باقی ماندن در برجام، نظامی ....اینستکس را راه اندازی کردند اما کم کاری اروپا در ماه‌های گذشته و اجرایی نشدن این کوریدور مالی بارها مورد انتقاد مقامات رسمی کشورمان قرار گرفته است. ایران پس از یک سال خویشتنداری و سیاست صبر راهبردی ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری و در سالروز خروج‌آمریکا از برجام اعلام کرد تعهدات برجامی خود را در قالب این توافق کاهش خواهد داد. این در حالی است که ایران اعلام کرده در برآورد نشدن خواسته هایش، در به تدریج تعهدات خود را به این توافقنامه هسته ای کاهش می دهد.

در ماه های اخیر نخست وزیر ژاپن، وزیر خارجه‌آلمان، فرستاده ویژه الیزه و معاون وزیر خارجه انگلیس راهی تهران شدند تا به زعم خود راهی برای جلوگیری از خروج ایران از برجام بردارند.

انگلیس، فرانسه و آلمان سهامدار اینستکس هستند. پیش تر کشورهای اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوونی، اسپانیا و سوئد برای پیوستن به این ساز وکار اعلام آمادگی کرده‌اند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار: 8 مهر1398،کدخبر:1305568 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین