پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
سید حسن هاشمی نه در کسوت یک پزشک که در مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدت‌هاست مورد هجمه‌ برخی رسانه‌ها، سایت‌ها و کانال‌های خاص در فضای مجازی قرار دارد.

شعار سال: این هجوم، اخیرا شدت بیشتری یافته است؛ به ویژه پس از انتشار گفت‌وگوی او با پایگاه خبری جماران. او که به صراحت لهجه شهره است، این بار صریح‌تر از همیشه، ریشه‌ بسیاری از نابه‌سامانی‌های فرهنگی کشور را به فراموشی سپردن «اخلاق» دانسته و می‌گوید: «جمهوری اسلامی اگر مؤلفه‌ای به نام «اخلاق» نداشته باشد، هیچ برتری نسبت به سایر نظام‌ها ندارد. ما به دنبال رفاه اجتماعی بوده‌ایم اما خیلی از کشورها وضعیت‌شان از ما بهتر است. ما دنبال مقابله با زور و ظلم و دفاع از مظلوم بوده ایم؛ خوب خیلی از کشورها در این زمینه سرگذشت و تاریخ ارزشمندی دارند. آن چیزی که باید جمهوری اسلامی را از دیگر کشورها متمایز کند، اخلاق و رفتار اسلامی ما است.»

به نظر نگارنده، تحرکات اخیر رسانه‌های خاص، نه هجوم به شرایط بهداشت و درمان، که حمله به این دیدگاه و باور است. دیدگاهی که باور دارد: «امروزه هر جریان خبری که ایجاد می‌شود، باید فکر کرد این موضوع انگیزه خدایی ندارد یا در پس آن یک انگیزه نفسانی قرار گرفته است، مگر در مواردی که خلافش ثابت شود. در حالی که ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و همه چیز باید رنگ خدایی داشته و از جنس خدمت باشد.»

به همین دلیل گویا از این پس مهم نیست او چه موضعی می‌گیرد؛ چون گروهی هستند که هدف‌شان وسیله را توجیه می‌کند و طبیعی است که آنها «اخلاق» را مانع دستیابی به اهداف گروهی بدانند.

پس باید به سید حسن هاشمی گفت: برادر! حالا که تلاشت برای آلوده نشدن حوزه سلامت مردم به سیاست و سیاست بازی، پاسخ درخوری نمی‌یابد؛ عجالتا شش دانگ حواست را به طرح تحول نظام سلامت بده تا اکثریت مردم این کشور، همان‌ها که اهل سیاست و سیاست بازی نیستند؛ همان‌ها که از روز اول در میدان‌های سختی چون جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس از کشور و انقلاب‌شان دفاع کردند؛ همان‌ها که تا همین سه چهار سال پیش برای انجام یک عمل جراحی، زندگی‌شان ساقط می‌شد؛ حالا با پرداخت کمتر از 10درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌ها، دردی از دردهای‌شان آرام گیرد و به زندگی و آینده امیدوار باشند.

*روزنامه‌نگار

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395، کد مطلب: 126866:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین