پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به اینکه مهاجرت‌ها به تهران از سوی طبقه متوسط شکل می‌گیرد، گفت: مهاجرت‌ها به تهران، مهاجرت‌های غیر فرهنگی نیست و مهاجران بیشتر طبقه متوسط هستند.
شعار سال:محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به اینکه مهاجرت‌ها به تهران از سوی طبقه متوسط شکل می‌گیرد، گفت: مهاجرت‌ها به تهران، مهاجرت‌های غیر فرهنگی نیست و مهاجران بیشتر طبقه متوسط هستند.

 طی 10 سال اخیر دو میلیون و 983 هزار و 889 نفر از مناطق مختلف کشور به استان تهران و به‌ویژه شهر تهران مهاجرت کرده اند. در این میان از آنجایی که در هفته تهران قرار داریم به نظر می‌رسد برخی آسیب‌های موجود در پایتخت ناشی از مهاجرت بوده و افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند نسبت به پایتخت احساس هویت ندارند. ادعایی که از سوی  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران رد شد. محمدرضا جوادی یگانه معتقد است مهاجرت به تهران از سوی قشر متوسط انجام می‌شود و مهاجرت غیر فرهنگی وجود ندارد.

معاون شهردار تهران در ابتدای این گفتگو با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه فرهنگی گفت: یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران هویت بخشی است و احیای مجدد پهنه رودکی و لاله‌زار که سابقه تاریخی تهران است از جمله فعالیت‌هایی است که برای هویت بخشی صورت می‌گیرد.

او در رابطه با عدم تجانس فرهنگی در تهران خاطرنشان کرد: مهاجرت‌ها به تهران، مهاجرت‌های غیر فرهنگی نیست و مهاجران بیشتر طبقه متوسط هستند که از جاهای دیگر وقتی تمکن پیدا می‌کنند و می‌توانند در تهران خانه‌ای تهیه کنند، به این شهر می‌آیند.

جوادی‌یگانه اضافه کرد: یکی دیگر از مهاجرت‌های اصلی به تهران مهاجرت تحصیلی است. آدم‌هایی که در دانشگاه قبول می‌شوند به تهران می‌آیند و پس از فراغت از تحصیل همین جا ساکن می‌شوند. بنابراین بنیان مهاجرت به تهران مهاجرت فرهنگی است،  بنابراین هویت فرهنگی تهران باید بر ارزش‌های روشنی سوار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: اینکه عناصر هویت تهرانی چیست باید مورد بررسی قرار گیرد، به گونه‌ای که تهرانی شهرستانی نداشته باشیم بلکه به سمت تنوع و تکثر برویم و هژمونی فرهنگی داشته باشیم. تهران در دهه‌های 40 و... به سمت دو دستگی تهرانی و غریبه پیش رفت. این فضا مطلوب ما نیست که تهرانی شهرستانی داشته باشیم.

او در پایان تاکید کرد: فضایی که به دنبالش هستیم این است که ارزش‌های فرهنگی شهر تهران نه در تقابل با سایر شهرها بلکه به نوعی هویت خاص تهران برسیم و شکل گیری آن زمان زیادی می برد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:www.borna.news،907171
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین