پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
افسردگی در سالمندان عموما نادیده گرفته می شود. این درحالی است که حتی برخی از پزشکان علائم و نشانه‌های افسردگی در سالمندان را تشخیص نمی‌دهند و متاسفانه به رسمیت نشناختن افسردگی در سالمندان باعث می‌شود که این افراد نسبت به درمان بیماری خود اقدام نکنند و در نهایت با افزایش بیماری فرد ترغیب به خودکشی شود.
شعار سال:ابهری گفت: یکی از نشانه‌های اینکه افسردگی سالمندان نادیده گرفته می‌شود، شیوع بالای خودکشی در این گروه سنی است. بررسی های صورت گرفته نشان داده است که افسردگی در سالمندان ساکن خانه سالمندان به صورت معناداری بیشتر از سالمندانی است که در خانه های خود و یا همراه با خانواده زندگی می کنند.

افسردگی یکی از رایج‌ترین شرایط روحی است که خوشبختانه می‌تواند درمان شود. اما افسردگی در سالمندان عموما نادیده گرفته می شود. این درحالی است که حتی برخی از  پزشکان علائم و نشانه‌های افسردگی در سالمندان را تشخیص نمی‌دهند و متاسفانه به رسمیت نشناختن افسردگی در سالمندان باعث می‌شود که این افراد نسبت به درمان بیماری خود اقدام نکنند و در نهایت با افزایش بیماری فرد ترغیب به خودکشی شود.

 افسردگی در سالمندان با نقصان جسمی ایجاد خواهد شد

مجید ابهری، روانشناس در خصوص معضل افسردگی در سالمندان گفت: در مقایسه با جوانان در بین سالمندان افسردگی بیشتر با نشانه ها و ضعف های بدنی آشکار می شود و در بسیاری از مواقع همراه یا پس از نقصان های جسمی ایجاد شده در دوران سالمندی به وجود می آید.

او ادامه داد: یکی از نشانه‌های اینکه افسردگی سالمندان نادیده گرفته می‌شود، شیوع بالای خودکشی در این گروه سنی است. بررسی های صورت گرفته نشان داده است که افسردگی در سالمندان ساکن خانه سالمندان به صورت معناداری بیشتر از سالمندانی است که در خانه های خود و یا همراه با خانواده زندگی می کنند.

ابهری با تاکید بر اینکه افسردگی سبب تسریع نقصان‌های پیری می‌شود، افزود: لذا تشخیص دقیق، پیشگیری و درمان آن به بسیاری از سالمندان کمک می‌کند بیشتر عمر کنند و فعال‌تر بمانند،

احساس بی ارزشی و پوچی سالمندان را افسرده خواهد کرد

این روانشناس به علائم افسردگی اشاره کرد و توضیح داد: کاهش انرژی و تمرکز، مشکلات خواب به خصوص سحرخیزی و بیدار شدن های مکرر در طول خواب، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش وزن و شکایات بدنی، اضطراب و بیقراری، زود از کوره در رفتن، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی و یا پوچی، احساس گناه و افکار خودکشی را از علایم افسردگی در سالمندان عنوان می کند.

او شنیدن حرف‌ها و احترام به سالمندان را مهم دانست و گفت: اگر سالمند افسرده ای در اطرافیان و نزدیکان وجود دارد باید راجع به عواطف و احساسات سالمندان با آنها صحبت شود و از گفتن عبارات منفی چون افسردگی، ناسازگاری، ناتوانی و غیره خودداری کنند زیرا در آنها مقاومت ایجاد می کند و ممکن است نخواهند راجع به آن موضوع صحبت کنند.

سالمندان را قضاوت نکنید

محمدی با بیان اینکه سالمندان دوست ندارند احساس شرم و سرخوردگی کنند، تاکید کرد: به آنان اطمینان دهید که قضاوت شان نمی کنید و تنها هدفتان مراقبت از آنان است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: افسردگی نشانه ضعف نیست، این بیماری را می توان به کمک داروهای ضد افسردگی و روانشناختی درمان کرد و برای پیشگیری از افسردگی در دوران میانسالی می توان کارهای زیادی از جمله حفظ ارتباط اجتماعی با دوستان و اعضای خانواده، الگوهای رفتاری صحیح خواب شبانه روزی، وعده های غذایی و ورزش را انجام داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:www.borna.news،907517
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
طبیعیه که افسردگی در بین سالمندانی که در خانه سالمندان هستند بیشتر از سالمندانی باشه که در خانواده خود هستند. چرا در خانه سالمندان توجه بیشتری به این موضوع نمیشه ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین