پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
تفاهم‌نامه مدیریت پارک های جنگلی، توسعه جنگل کاری و فضای سبز و حفظ و مراقبت از جنگل کاری به عنوان ریه تنفسی شهر تهران در چارچوب تبصره ۱ ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع کشور و مفاد ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و اصلاحیه های بعدی روز شنبه توسط وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران امضا شد.

شعارسال: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: دغدغه مشترک ما حفظ اراضی به عنوان امانتی برای نسل های بعدی است و امیدورام با اقدامات شهرداری تهران، فضای سبز و شاداب و روحیه بخش برای شهروندان فراهم شود.

وی با بیان این که بر اساس این تفاهم‌نامه، مدیریت نگهداری و بهره‌برداری از پارک‌های جنگلی شهر تهران مطابق مقررات قانونی که در تفاهم‌نامه آمده است به شهرداری تهران واگذار می شود، خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی و پوشش گیاهی و همچنین فراهم شدن زمینه نشاط و شادابی مردم در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از شهردار تهران برای مشارکت در اجرای این تفاهم‌نامه، اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه به عنوان الگویی در دیگر مناطق کشور نیز تعمیم یابد.

در این مراسم، شهردار تهران گفت: این تفاهمنامه درباره محدوده‌های منابع طبیعی و پارک‌های جنگلی است که در حریم کلانشهر تهران قرار دارند؛ محدوده و پارک‌هایی که در اوقات فراغت مردم به‌ویژه پایان هفته مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیروز حناچی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه شهرداری تهران نسبت به نگهداری از این فضاها و خدمت‌رسانی به مردم مبادرت می‌ورزد همچنین شهرداری تهران تلاش خواهد کرد که این فضاها توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به این که آلودگی هوا و ترافیک بزرگترین معضل شهر تهران است، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه در تلطیف هوای شهر تهران موثر باشد و در شهرهای دیگر نیز پیگیری شود.

شهردار تهران با بیان این که براساس این تفاهم‌نامه، مدیریت و حفاظت ۲۲ هزار هکتار از پارک‌های جنگلی شهر تهران برای مدت ۳۰ سال در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴ هزار هکتار فضای سبز و جنگل‌کاری در تهران وجود دارد که ۱۶ هزار هکتار آن در داخل محدوده شهری در اختیار شهروندان است.

در این مراسم، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با بیان جزئیاتی از این تفاهمنامه گفت: امضای این تفاهم‌نامه براساس الزامات قانونی صورت می گیرد؛ مسئولیت حفظ و نگهداری پارک‌های جنگلی و فضای سبز کشور برعهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و براساس قانون، واگذاری مالکیت و تغییر کاربری هر بخشی از پارک‌های جنگلی ممنوع است. به بیانی دیگر، دولت وظیفه دارد در راستای حفظ و توسعه پوشش گیاهی کشور بکوشد.

خلیل آقایی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم، کماکان وظیفه حراست از پارک‌های جنگلی را  بر عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، گفت: در شهر تهران، بالغ بر ۲۲هزار هکتار پارک جنگلی داریم که با امضای این تفاهمنامه، همکاری تنگاتنگی با شهرداری تهران برای حفظ و

توسعه پوشش جنگلی شهر تهران که به‌صورت ۱۷ تا ۱۸ پارک پراکنده جنگلی است، صورت می‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 13مهر1398 ، کدخبر: 121198: maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
خدا کنه عملی بشه یه کم از آلودگی ها کم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین