پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
سرکنسول ایران در کربلا با اشاره اعتراضات مردم عراق و امنیت نجف و کربلا گفت: در شرایط فعلی امکان هر خرابکاری‌ای وجود دارد. زیرا دشمن دارد توطئه می‌کند بنابراین زائرین اربعین مراقب باشند و از هر موکبی استفاده نکنند.
شعار سال:سرکنسول ایران در کربلا با اشاره اعتراضات مردم عراق و امنیت نجف و کربلا گفت: در شرایط فعلی امکان هر خرابکاری‌ای وجود دارد. زیرا دشمن دارد توطئه می‌کند بنابراین زائرین اربعین مراقب باشند و از هر موکبی استفاده نکنند.

 هفته‌های گذشته مردم عراق درگیر اعتراضات مردمی و سرکوب خونین این اعتراضات بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد کشته‌های تظاهرات عراقی‌ها علیه دولت به بیش از ۱۶۵ تن رسیده است.

نگرانی‌ها نسبت به تحولات عراق با توجه به نزدیکی تاریخ اربعین حسینی بالا گرفته و همزمان وزارت خارجه ایران در اقدامی که با مخالفت برخی جریان‌های داخلی مواجه شده خواستار توقف سفر ایرانی‌ها به عراق برای مشارکت در مراسم اربعین شده بود.
 
میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا درباره وضعیت امنیتی در کربلا با توجه به درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های نظامی و تظاهرکنندگان عراقی که به کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ عراقی منجر شده بود، گفت: وضعیت در مجموع در کربلا نسبت به جا‌های دیگر آرام‌تر بود. یک سری اجتماعات اطراف استانداری و میدان مرکز شهر رخ داد، ولی نسبت به شهر‌های دیگر که درگیری با نیرو‌های نظامی داشتند، وضعیت آرام‌تری را شاهد بودیم.

او افزود: البته تظاهراتی مسالمت‌‍‌آمیز در خود استانداری و اطراف استانداری کربلا شکل گرفت که تمام شد و الان شهر در امنیت کامل است. در حال حاضر اینترنت وصل است، ولی واتس اپ و تلگرام و شبکه‌های اجتماعی قطع است. ما داریم پیگیری می‌کنیم.
 
حسینیان در مورد امنیت نجف گفت: گفته‌اند فعلا امنیت برقرار است. به طور کلی در شهر‌های مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا امنیت برقرار است.
 
سرکنسول ایران در کربلا در مورد اقداماتی که زوار برای حفظ امنیت خود باید انجام دهند، گفت: زوار باید خودشان برای امنیت شخصی خودشان تلاش کنند. امنیت بهداشتی اهمیت بالایی دارد. توصیه ما این است که هر چیزی را نخورند.
 
او به شوخی افزود: شما می‌دانید همه این مواکب تبرک امام حسین است، ولی معده شما این را نمی‌داند در نتیجه توصیه می‌شود با توجه به گرمی هوا زائران هر چیزی نخورند.
 
حسینیان در مورد امنیت زوار در برابر تهدید‌هایی که در اثر نارضایتی مردم عراق از وضعیت معیشتی‌شان ممکن است ایجاد شود گفت: از زوار می‌خواهیم از موکب‌های سیار و موکب‌هایی که آشنا نیستند هر چیزی نگیرند و ضمنا چیزی را از کسی به امانت نگیرند و تا کسی را نشناخته‌اند اطلاعاتی ندهند.

سرکنسول ایران در کربلا اضافه کرد: در شرایط فعلی امکان هر خرابکاری‌ای وجود دارد. دشمن دارد توطئه می‌کند. زوار دقت کنند و حتی هدیه‌ای از کسی نگیرند. مراقب باشند صحبت‌هایی که بوی اختلاف سیاسی می‌دهد مطرح نکنند. حتی ممکن است طرف مقابل، چه ایرانی چه غیر ایرانی تیکه‌ای بیاندارند. باید صبر و تحمل کنند.
 
او افزود: با توجه به اینکه سال به سال جمعیت بیشتر می‌شود، باید صبر بیشتری داشت. فشار جمعیت باعث خستگی و عصبانیت می‌شود. مردم باید مراقب باشند جرقه خشم آن‌ها زده نشود. آرامش‌تان را حفظ کنید.
 
حسینیان با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به حجم جمعیت ایرانی‌ها ممکن است مورد اعتراض عراقی‌ها قرار بگیرند، گفت: مردم باید صبر و تحمل داشته باشند تا مواکب رسما مستقر شوند.
 
او در مورد شعار‌های ضد ایرانی در تظاهرات مردم عراق و مذاکراتی که با مقامات عراقی درباره این شعار‌ها کرده‌اند، گفت: خودشان (مقامات عراقی) تاکید کرده‌اند این شعارها، شعار‌های ملت عراق نبود. اصل تظاهرات مردمی بود و براساس خواسته‌های مردم شکل گرفت؛ اما در بین تظاهرکنندگان افرادی نفوذ کرده‌اند که یا از بعثی‌های سابق بودند یا افرادی که از جا‌های دیگر تحریک شده بودند. در این همه جمعیت تظاهر کننده ممکن است یک تعدادی بخواهند شعار ضد ایرانی بدهند؛ اما این شعار‌ها در عامه مردم جایگاهی ندارد.
 
سرکنسول ایران افزود: شعار‌های ضد ایرانی در جا‌های محدودی مطرح شد و جایگاهی در بین مردم عراق ندارد. گردانندگان موکب‌ها چشم انتظار مردم ایرانند و بار‌ها با خود ما تماس گرفته‌اند که چرا ایرانی‌ها نمی‌آیند؟ می‌گویند ما در طول سال چشم انتظار مردم ایران هستیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد 24،انتشار:17مهر1398،کد خبر: 190892، www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
برای ایرانی ها همه چی امن کسی اجازه دخالت در این راهپیمایی و ایجاد کردن درد سر واسه اش رو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین