پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: چنانچه بتوانیم پنچ درصد از بازار گسترده حلال را در دنیا برای کشور هدفگذاری کنیم، حدود ۱۲۵ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل می‌شود که ۲.۵ برابر درآمد نفتی کشور است.

شعار سال: «وحید مرندی مقدم» به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در دانشگاه تهران با بیان اینکه این سازمان در حوزه‌های جدید و نو وارد شده، افزود: اکنون استانداردهای نانو، هسته‌ای، گردشگری و مسئولیت‌های اجتماعی تدوین می‌کنیم. در حوزه نانو با توجه به گزارش دبیر ستاد نانو، کشور رتبه  چهارم را در علم و تکنولوزی نانو به دست آورده است. همچنین در حوزه تدوین استاندارهای نانو بعد از چین و انگلستان رتبه سوم را در دنیا دارد و همه این‌ها شرایطی فراهم می‌کند که در این عرصه اقتصادی حضور فعال‌تر داشته باشیم.

وی یادآور شد: ایران در سازمان ایزو یا استاندارد جهانی، هم عضو هیات مدیره است و یک کرسی از ۱۵ کرسی را در اختیار دارد که این موضوع در شرایطی که اغراض سیاسی در مسائل فنی هم خودش را نشان می دهد، کاری دشوار بوده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به کسب موفقیت در استاندارهای حلال افزود: استانداردهای کشورهای اسلامی در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی تدوین می‌شود و امروز استاندارد های لازم در این ارتباط مدون شده و مورد تایید قرار گرفته، اکنون استانداری نوشته شده که نیاز ودغدغه‌های تمام فرقه‌های مذهبی را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد:‌ براساس برنامه ریزی انجام گرفته در حوزه حلال، امروز فقیه ناظر بر امور حلال و تایید شوراری نگهبان داریم و همچنین شواری فقهی حلال تشکیل شده است.

معاون سازمان استاندارد با بیان اینکه حلال از دو منظر قابل بررسی است، توضیح داد: نخستین حوزه حلیت و دغدغه‌های شرعی است که در این مورد موفقیت‌های لازم را به دست آوردیم. اما از منظر اقتصادی باید گفت: اکنون در حوزه حلال در دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی حلال اعم از غذای حلال، دارو، پوشاک و گردشگری جریان دارد.

مرندی تصریح کرد: چنانچه رقم پنج درصدی پیش بینی شده، محقق شود، می‌توانیم کشور را از درآمدهای ارزی نفت مستقل ساخته. یعنی همان چیزی که دشمن به عنوان نقطه ضعف کشور از آن استفاده می‌کند، صنعت حلال می‌تواند جایگزین آن شده و ایران را از درآمدهای ارزی نفت مستقل کند. اینگونه می‌توانیم تهدید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

این مقام مسئول شرط تحقق این اتفاق را وجود مولفه‌هایی همچون پاکدستی و حرکت جهادی دانست و افزود: چنانچه در حوزه‌های اقتصادی دو مولفه پاکدستی و حرکت جهادی را مد نظر داشته باشیم، می‌توانیم با موفقیت از این شرایط تحریم عبور کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري جمهوري اسلامي ایرنا، تاریخ انتشار 19 مهر 98، کد خبر: 83512454، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
0
متاسفانه در اقتصاد بازار منطقه رو دست کم گرفتیم در حالی که می تونستیم به راحتی میلیاردها دلار درآمد کسب کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین