پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
خلاصه تحقیق ارائه شده ای که اخیرا در خصوص فضای مجازی انگلستان منتشر شده است، می تواند نقشه راه خوبی برای مدیران و کارگزاران حکومتی انگلیس برای راهبری اجتماعی جامعه ی هدف انگلیسی به شمار آید .حال سوال این است که با توجه به رشد بسیار فزاینده ی آمار کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی در ایران اسلامی کدام نهاد و ارگان دارای ردیف بودجه از بیت المال و وظایف و ماموریتهای ذاتی، به دنبال جمع آوری و احصا و تدوین اطلاعات مرتبط با ابن عرصه ی مهم ( که بنا به قول رهبر معظم انفلاب ، قتلگاه است)بوده است؟

شعار سال: خلاصه تحقیق ارائه شده ای که اخیرا در خصوص فضای مجازی انگلستان منتشر شده است، می تواند نقشه راه خوبی برای مدیران و کارگزاران حکومتی انگلیس برای راهبری اجتماعی جامعه ی هدف انگلیسی به شمار آید؛ چرا که حاوی اطلاعات خوبی برای سیاستگذاران و مدیران عرصه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در راستای پیاده سازی ارزشهای مقبول و مشروع درون جامعه ی انگلیسی است.

حال سوال این است که با توجه به رشد بسیار فزاینده ی آمار کاربران فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی در ایران اسلامی کدام نهاد و ارگان دارای ردیف بودجه از بیت المال و وظایف و ماموریتهای ذاتی، به دنبال جمع آوری و احصا و تدوین اطلاعات مرتبط با ابن عرصه ی مهم ( که بنا به قول رهبر معظم انفلاب ، قتلگاه است)بوده است؟

اگر هم تحقیقاتی در این خصوص انجام شده، بنا بر یکی از شعارهای اصلی دولت مستقر( که شفافیت اعلام شده)کجا در معرض افکار عمومی قرار گرفته است؟ اگر هم انجام و اعلام شده، چه تمهیداتی برای مدیریت دقیق کارشناسی جامعه ی هدف در چارچوب ارزشها و هنجارهای دینی و ملی و بومی اندیشیده است؟

کدام نهاد فرهنگی و اجتماعی و دینی پیگیر جست و جوی راهکار برای حل و رفع مشکلات گریبانگیر جامعه از ناحیه ی برخی محتواهای مخرب و مضر شبکه های اجتماعی بوده اند؟ اگر هم راهکاری پیدا شده، کدام ارگان و نهاد به دنبال پیاده سازی آنها بوده است؟

آیا ترجیح «فرم» (با ارائه ی افتخارآمیز افزایش آمار کاربران یا اعلام گهگاهی رفع انسداد تلگرام و....) بر «محتوا»ی داده های منتقل شده از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به کاربران فضای مجازی به ویژه نسل جوان و نوجوان، در چارچوب رفتار سازمانی برخی مدیران و متولیان فضای مجازی؛ خطای راهبردی آقایان به حساب نمی آید؟

به نظر می آید یکی از راههای اصلی مدیریت بهینه ی اثرگذاری محتوای موجود در فضای مجازی بر کاربران، در درجه ی اول تاسی کامل به منویات و رهنمودهای حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب در حوزه ی فضای مجازی است. و در درجه ی دوم پایبندی کامل و جامع (نه دلبخواهی و سلیقه ای) متولیان اصلی و رسمی فضای مجازی به شعار اصلی دولت یعنی شفافیت است.

البته نکته ی اصلی دیگر در این میان؛ دست کشیدن آقایان از خطای راهبردی پیش گفته است: یعنی رجوع بسیار جدی و کارشناسی و اولویت بخشی به « محتوا» نسبت به« فرم». تولید محتواهای منطبق بر چارچوب ارزشهای دینی و ملی و بومی به زبان روز و توسط عناصر متعلق به جبهه یمومن انقلابی، می تواند دریچه های روشنگری و آگاهی بخشی را در تمام موضوعات اجتماعی، اقتصادی،سیاسی و اقتصادی موردنیاز کاربران را بیش از پیش باز نماید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سايت خبري بولتن نيوز ، تاریخ انتشار 19 مهر 98، کد خبر: 633912، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین